• hejpa

Viktväktarvänner

Funny skrev 2008-11-14 13:44:35 följande:
    Tack för tipsen. Känner själv att jag måste ta mig i kragen lite. Det är bara så svårt. JAg är jättenoga med att räkna mina points men slarvar iaf. T ex har vi haft dop för min dotter och har nu hela frysen full med kakor och bullar som blev över. MYCKET svårt att motstå. Jag går och nallar hela tiden, räknar av det jag åt från mitt pointskonto å står där sen, vrålhungrig vid middagen/kvällsmaten och har knappt några points att äta för. Det är det som är mitt problem. Till detta kan jag lägga att jag senaste tiden inte mått särskilt bra pga vissa saker å då har jag tröstätit också.
    jag vet precis hur det är. finns det hemma så äter man. och speciellt när man mår dåligt. jag är en sann tröstätare!
    fast den här gången har det funkat bra iaf. jag har små delmål, där jag belönar mig själv hela tiden. sen måste man ju ha tillfällen där man FÅR äta vad som helst. t.ex har jag bestämt att jag får äta vad jag vill när jag och sambon åker till sthlm om ett par veckor :) det ser jag fram emot, ska äta efterätt för första gången på jättelänge!
    och ofta sparar jag points så att jag ska kunna äta nåt gott till helgen t.ex. då vet man att: det här är okej för mig att äta. och då har man nåt att se fram emot och då smakar det t.o.m ännu bättre :)
  • hejpa
    Eazy skrev 2008-11-16 18:49:28 följande:
    Är det någon här inne som ammar?Hur tycker ni att det fungerar med VV under amning?Får ni en effektiv viktminskning, utan att gå ner "för snabbt"?
    nu ammar ju inte jag, men jag kan tänka mig att VV borde vara rätt sunt även för de som ammar, eftersom man får äta av allt, och man äter ordentligt och nyttigt :)
  • hejpa
    Tudde skrev 2008-11-17 18:21:26 följande:
    Ansluter mig till skaran! Idag har jag bestämt mig! Från och med imorgon ska jag mot nya mål. Har ca. 20 kg att gå ner. Efter första barnet gick jag ner 17 kg med viktväktarna så det är bara att kämpa på igen!! Äntligen ska jag bli av med allt igen!!
    välkommen!
  • hejpa
    Socialen skrev 2008-11-19 12:37:58 följande:
    Jag ger upp!! Jag lyckas inte hålla mitt sötsug i schack. Tror jag återgår till LCHF
    trist! men man måste ju göra det som funkar bäst för en själv..!
  • hejpa

hade stått still den här veckan, så himla trist! fast det är väl bättre än att ha gått upp iaf, och förra veckan gick jag ner nästan 2kg så man ska väl vara glad ändå.
    men jag ville ju ta det lite lugnt den här veckan eftersom jag ska till sthlm och gotta mig, men jag får väl försöka hålla ordning på pointsen då med!

• hejpa
    Winnertaco skrev 2008-11-20 14:43:37 följande:
    Jag har egentligen vägdag idag, men jag hoppar över det. Har gått upp över ett kg den senaste veckan. Värdelöst, men jag kör ordentligt från och med idag igen!
    är med dig och kör nya krafttag den här veckan! :D
  • hejpa
    Tudde skrev 2008-11-21 10:16:00 följande:
    YES!! -2,4 kg första veckan *lycklig*
    wow, grattis!
  • hejpa
    SweetLove skrev 2008-11-21 14:20:58 följande:
    nu är helgen här o jag ska inte äta nåt onyttigt alls.har skrivit checklista som ska följas! de får vara nog nuu!Hoppas ni andra får en bra helg! :D
    smart :)
    själv hade jag ju planerat att synda lite den här helgen, ska till storstan på teater och grejer, men jag ska försöka hålla mig lite iaf ^^
  • hejpa

hade en toppendag i sthlm igår, tillsammans med sambon.
    åt riktigt god mat och nu ligger man på -21 points, haha.
    ska iaf vara duktig resten av veckan :)
    ibland kan det ju vara värt att synda lite, hade ju planerat det. men jag vill ju ändå inte ha + på vågen!

• hejpa

idag köpte jag mig ett hopprep, tänkte att jag kunde skutta med det dom dagar då vädret inte tillåter vagnpromenader, eller om jag helt enkelt inte ha lust att gå ut och gå :)

• hejpa
    Funny skrev 2008-11-24 21:26:20 följande:
    HAHA!!!! YEEEESSS!!!! Nu är platåfasen över. Vägdag idag.... -1 kg!!!!!Blev så glad så idag har jag inte haft några problem att hålla mig inom gränserna. Har fortfarande 10 pts kvar.
    grattis! måste ju kännas skönt :)

jag bävar inför min vägningsdag på torsdag. jag blir glad bara jag inte gått upp FÖR mycket.
    tänkte ju att jag skulle synda lite och sen inte bry mig utan ta nya tag nästa vecka, men jag kan visst inte slarva nån gång utan att må dåligt. hm..
    nu längtar jag bara tills det börjar en ny vecka så jag får vara duktig igen! fast jag har ju varit "duktig" hela veckan förutom 2 dagar (som dessutom var planerade syndardagar) men det kanske är för sent iaf.
    haha, störd man är :)
  • hejpa

hade gått ner 1,2kg den här veckan, trots helgen synder. gissa om det känns bra! :D fick tredje guldstjärnan också :D

• hejpa
    Winnertaco skrev 2008-11-28 07:04:02 följande:
    Grattis!!!Jag har haft förhinder två veckor i rad nu, men om min mammas våg inte ljuger alltför mycket så har jag gått ner typ ett kg denna vecka i alla fall!
    grattis till dig också!

hur känner ni andra inför julen? kommer ni köra vv då med?
  • hejpa
    Winnertaco skrev 2008-11-28 09:17:01 följande:
    Jag ska försöka att sköta mig. Har som undantag den 23/12 (dotterns födelsedag), julafton och nyårsafton. Och kanske nyårsdagen om jag skulle råka må lite sämre än vanligt
    hehe ;)
    jag tänkte sköta mig fram till julafton tror jag. men längre än så har jag inte planerat. julen går ju ut på att äta nästan ;)
    men jag ska försöka röra på mig samtidigt. sen får man väl sköta sig igen efter nyår!
    ska faktiskt bli lite inressant att se hur mkt man kommer ha gått upp. funderar lite på att räkna points på julafton, bara för skojs skull. undrar hur många man får i sig den dagen? ;D
  • hejpa
    Winnertaco skrev 2008-11-28 09:28:40 följande:
    Points på julafton?! Fast ärligt talat så gillar jag sill, lax och skinka mest på julbordet och det är det ju inte såååååå fasligt mycket points i. Tyvärr älskar jag även choklad...
    jag med, och sen en portion (riktig) jansson till det, bara den ligger väl på 15points eller nåt.
    jag älskar också choklad, och godis i alla former.
    så om jag skulle räkna vad man stoppar i sig på julafton så tror jag det skulle bli typ 1000 points :D
  • hejpa
    Winnertaco skrev 2008-11-28 09:38:11 följande:
    Fast det stämmer ju faktiskt det där med att "det är inte det du äter mellan jul och nyår som gör dig fet utan det du äter mellan nyår och jul"
    haha, så sant!

jo, man klarar ju inte av att äta "som man gjorde förr" jag skulle nog bli jättedålig :S
  • hejpa

Fidelis ad urnam skrev 2008-12-05 07:46:14 följande:

+-0 Så sjukt besviken.Jag VET att man hamnar på platåer, men det är ändå inte roligt när man väl är där.
    men tänk såhär, det är bättre än att gå upp iaf!
  • hejpa

hade vägdag igår. -0,7 och nu har jag nått mina 10% + att jag gått ner 10,3kg allt som allt. känns så jävla bra!

• hejpa

Funny skrev 2008-12-04 08:19:55 följande:

Vägdag: -1 kgDet känns sååå skönt att kilona börjat rinna av igen.
    En fråga
    Hur gör ni andra när ni känner sug efter något ni inte borde äta. Hur tänker ni för att inte stoppa det ni är sugna på i munnen. Vilka strategier har fungerat för er i dessa lägen?
    jag försöker hitta alternativ! och sen så unnar jag mig. det känns mkt roligare om man vet att man har något gott att se fram emot. sen att det kanske handlar om en liten påse winegum istället för 1kg lösvikt, det gör bara det hela mer värt tycker jag :)
  • hejpa

SweetLove skrev 2008-12-12 18:32:53 följande:

här var de tyst! ho ho.
    håller med :/
    har tyvärr inget nytt att komma med, kunde inte väga mig den här veckan så jag har ingen aning om hur det gått :O
Svar på tråden Viktväktarvänner