• Cordeliae

Dålig (lös) i magen???

Jag är gravid i v10 med barn nr 2. Med barn nummer ett var jag illamående i ca 6-7 veckor. Med detta barn så är jag bara "halv-illamående" men däremot helt kass i magen.

Någon mer som är dålig i magen? Jag vet ju att man kan bli förstoppad men jag är motsatsen. När jag stiger upp på morgonen så har jag oftast ont i magen och allting rinner ur mig (ursäkta

Bör jag bli orolig?

• Svar på tråden Dålig (lös) i magen???
  • Lilla knytet 09

Heej!

Jag var lös i magen fram till ca v 15 - tyckte också att det var jättekonstigt då alla andra pratade om hur hårda de var i magen... Det var också på morgonen jag "gjorde det jag skulle". Men nu (är i v 24) har det ordnat upp sig - nu är jag "normal" i magen, inte lös o inte hård.

Enligt mig är det med andra ord ingenting du behöver vara orolig för :)

Tjing!

• Sagoflickan

Jag har varit sämre i magen än vanligt och ofta har det förekommits av starka magsmärtor. Dock inte jätteofta men tillräckligt för att jag ska koppla det till graviditeten. Mår toppen för övrigt, har aldrig mått illa.

• Kristin77

Har precis samma problem som du, jättedålig i magen, har varit det i flera veckor nu. Tänkte att det kanske var något virus, men då borde det ju gå över...är i vecka 9 är oroig att fostret inte ska få tillräckligt med näring. Får också ont i magen och är tvungen att gå på toaletten, ibland även på natten.

• Joelina

Jag har det likadant, är inne på tredje veckan med hemska diarrér. I en vecka nu har jag bara ätit rostat bröd och druckit te, men det hjälper inte. Har testat allt från blåbär till medicin mot diarré, men inget hjälper!

• Cordeliae

TACK för svaren. Om ni ursäktar så blir jag glad över det ni skriver - det måste ju betyda att det är "normalt". Kanske är det så att folk hellre berättar om förstoppningar än motsatsen...

Men som sagt - något som hjälper har inte jag heller hittat så om någon annan gjort det så får ni gärna tipsa.

Lycka till alla.

• Joelina

Jag har heller aldrig hört någon säga att det varit dåliga i magen vid graviditeten. Jag har ringt gyn, och de verkar heller inte veta om det. Det har hållt på så länge på mig och jag vill och orkar inte äta något, så jag orkar inte jobba!

• Cordeliae

Joelina - har du diarré hela dagarna? Jag har det "bara" på morgonen (och delvis nattetid). Hade jag haft det mer än på morgonen så hade jag verkligen inte kunnat jobba. När det pågår så känns det som man har riktig maginfluensa.

• Joelina

Jag har sovit lite nu...Jag har det mer än på morgonen, men det är värst då. Nu ringde äntligen läkaren på gyn och sa att jag var välkommen dit i morgon. Jag har fel på min sköldkörtel och det viktigt att jag får i mig dessa mediciner för barnets skull.

• Pralin M

Jag är exakt som du! Varje morgon går jag upp och spray-lackar toan, som vi säger härhemma. Men sen är det ok under dan. Vissa dagar har jag fått gå nån mer gång, men oftast inte. Har även en väldans massa gaser

• ZagasMamma

jag har vart likadan hela min förlossning, nu med nr 2... med nr 1 så va d tvärt om..

min bm hade ingen aning om va det kan va heller, järn tabletterna brukar ju hjälpa till att stoppa upp, men inte hjälper det heller tyvärr.. bara att härda ut!

• Cordeliae

Underligt ändå att ni som har frågat kunnig personal ändå fått frågande svar. Vi verkar ju ändå inte vara så få som har det så här...

ZagasMamma - din bm var inte orolig heller eller?

• Joelina

Jag har fått kolla upp lilla pyret i dag, och den hade det bra. Liten, men livlig. Lever på mitt fett!

• Kristin77

Det hjälper lite att bara äta kokt mat och lite åt gången och undvika för mkt mjölkprodukter!

• dallas

Jag har samma problem, fast för mig så är jag både lös och hård, oftast lös. Får även kramper etc. antar att man har känslig mage. Bebisen verkar må bra iaf.

Eller så har jag väl fått i mig nån bakterie? Man hoppas ju att det inte skadar bebisen.

v.27....
  • Hannaz

Jag är i v 34 och har varit lös i magen i stort sett hela graviditeten. Jag har fått äta järntabletter (massor) sen v 10 pga lågt HB och på mig har tabletterna motsatt verkan(läkarna tror åtminstone att det är tabletterna). man brukar ju bli hård i magen men jag är lös. Har provat tre olika sorters tabletter men jag är lös ändå. Lite olika hur många ggr / dag men ca 2-6 ggr/dag. Har fått göra extra UL och så pga detta så de ser att bebben växer ordentligt men det verkar den göra. Hoppas dock det inte sitter i lika länge på dig för det är ju rejält tröttsamt!!!
    Ska till medicinkliniken inom kort för o se om de kan göra nåt ytterligare men jag tvivlar på det...

• hemligt gravid

Oja, har varit det i nästan tre vckor nu. Är tidig (vet inte exakt vilken vecka, men kanske ca vecka 8).

Svar på tråden Dålig (lös) i magen???