• Anonym (ont)

Symtom för lunginflammation??

Är det någon som vet vad man får för symtom vid lunginflammation??

Jsg blev rejält förkyld igår och då var det en brännande känsla i lungorna och idag har jag ont och lite svårt med andningen, speciellt om jag ansträngt mig eller ligger ner.

Pratade med familjeläkarna idag och då bad dom mig avvakta och åka in akutom det blir värre men jag fick inget svar på symtomen för lunginflammation.

• Svar på tråden Symtom för lunginflammation??
  • Anonym (ont)

Ingen???

• lövet2

Jag har bara haft lunginflammation en gång. Mina symptom var att jag var andfådd, inte orkade gå mer än några meter utan att vila, lätt feber (37,7 ca) och så började jag få hugg i sidan när jag andades in.

• trebarnsförälder

Hej

jag har haft lunginflammation 2 ggr en efter en influensa och för mig tog det ett tag att hosta på sig den.
    Man har ofta hög feber man hostar så fort man rör sig ingen hostmedicin hjälper.
    Man har svårt att andas.och ont i lungorna.
    Oftast börjar det som en förskylning för att sedan gå över i en lunginflammation.Lunginflammation är en komplikation av en virus

• Anonym (sköterska)

Oftast har man mycket hosta vid lunginflammation, feber och ökad mängd slem i luftvägarna efter ett tag (oftast gul/grönt). Andningssvårigheter kan också vara ett symptom liksom ont i bröstet när man andas, tycker också du ska avvakta, kan ju vara en "vanlig" förkylning och luftrörskatarr, men sök läkare om du blir sämre du kan ev behöva antibiotika.

• Anonym (ont)

Har hostat gröna klumpar sen det börja och innan jag fick denna förkylning så hade jag inte riktigt blivit av med den innan. Just nu har jag svårt att ta djupa andetag och blir flåsig av ett par steg..

Tack alla ni som svarat!!!

• trebarnsförälder

då tycker jag att du skall åka in imorgon räcker oftast med ett crp för att bekräfta ev en lungröntgen lycka till
    berätta gärna hur det går

• Anonym

Det är inte luftrörskatarr då?

Det har jag haft tre gånger och mina symtom liknade dina.

Två av gångerna orsakades det av virus och den tredje gången krävdes det penicillin.
    Läkaren sa att om det var grönt slem som kom upp så var oftast bakterier inblandade.
    (annars var det gult).

• Anonym (ont)

Luftrörskatarr har jag ingen som helst aning om men släpper inte andningssvårigheterna åker jag nog in akut. Håller er uppdaterade och återigen tack ni som svarat=)

• Anonym

Hoppas allt löser sig

Andningssvårigheter hade jag vid luftrörskatarren också..
    Läkaren trodde först det var lunginfl, men det var det inte.

Det bästa är att kolla upp det hos läkare...
    Då vet du säkert och behöver inte oroa dig!

Krya på dig!

Svar på tråden Symtom för lunginflammation??