Mela1986 skrev 2008-09-24 21:38:04 följande:
FruStolpe: men vad hemskt.. :S vi har tittat på en massa hus/stugor också.. men jag funderade riktigt över det och kom fram till att jag inte pallar med att bo avlägsnare eller närmare skogen än vad vi gör nu. mest på grund av ormar.. men också andra idéer jag har som att det är folk utanför huset när det är mörkt (nu bor vi i ett hus där det är gårdar om 4 hus som står mittemot varandra och en lyktstolpe emellan) och även då kan jag bli lite nojjig när maken jobbar natt. (som inatt. huuu) ;) men oj.. bränna en orm.. då ser man ju den om den ligger framme. de skulle jag aldrig våga testa :)den här ormen jag såg.. den var mörkgrå/silvrig och smal. vad kan det ha varit för en? nån som vet?
På landet bor vi nu också, mitt inne i skogen faktiskt. Är uppväxt på en bondgård och bor kvar här.

Stugan vi köpte är bara 1.5km härifrån.. Det konstiga är att här som jag bott i 23år har jag bara sett EN enda orm på alla dessa år... Kan ju bero på att här finns katter som tar hand om det, och att stugan ligger vid vattnet...ormar vill väl också svalka sig. Men tycker bara att de kunde gå till nån annans strand.

blä!
Det var säkert en sorts huggorm du såg...de finns väl i olika färger?? Har jag för mig..