Inlägg från: Mela1986 |Visa alla inlägg
  • Mela1986

ormsäsong?

jag har sån ormfobi, och den blev tusen ggr värre när jag såg en nu i somras som slingrade sig över cykelvägen. fyyyy. jag kan knappt titta på daggmaskar längre. usch.. tror dom är överallt dom äckliga varelserna.

men, vilken tid på året kan man 100% säkert inte träffa på en orm? vintern vet jag ju ;) men vår och höst.. när går gränsen liksom?

jag går inte mina långpromenader längre pga allt det här. känner mig så irriterad på mig själv.. gick 2 timmar om dagen runt området vi bor i. men jag kan inte längre. det tar stopp..

• Svar på tråden ormsäsong?
  • Mela1986

biten? först SE en.. sen bli BITEN? jag skulle hamna på psyk :P
    bor i dalarna så de e ju mitt i. vad tror du där?

• Mela1986

4 ormar?? huuu.
    bor ju i ett litet villaområde med skogen ganska nära, men tänkte att dom inte brukar vara så nära bebyggelser.. men jag hade fel.
    är ett elljusspår alldeles intill.. brukade jogga där eller gå promenader. men vågar inte det heller nu.
    jag trivdes så himla bra här och var glad när jag flyttade ifrån min lägenhet i stan. älskar det här området.. men ibland vill jag flytta tillbaks.. pga ormarna bara.
    börjar bli rädd att jag blir "galen" också. sjukligt rädd eller vad man ska kalla det.

• Mela1986

nilla: okej :S då¨skulle jag varit som barnen.. inte vågat gå där :P

min värsta tanke är att komma nära en orm eller trampa på en och den ställer sig.. eller blir sådär rak och stel kommer emot en.. väser sen hugger. fy för den tanken..

• Mela1986

FruStolpe: men vad hemskt.. :S vi har tittat på en massa hus/stugor också.. men jag funderade riktigt över det och kom fram till att jag inte pallar med att bo avlägsnare eller närmare skogen än vad vi gör nu. mest på grund av ormar.. men också andra idéer jag har som att det är folk utanför huset när det är mörkt (nu bor vi i ett hus där det är gårdar om 4 hus som står mittemot varandra och en lyktstolpe emellan) och även då kan jag bli lite nojjig när maken jobbar natt. (som inatt. huuu) ;)

men oj.. bränna en orm.. då ser man ju den om den ligger framme. de skulle jag aldrig våga testa :)

den här ormen jag såg.. den var mörkgrå/silvrig och smal. vad kan det ha varit för en? nån som vet?

• Mela1986

Kickans mamma: vahh?! vart bor ni? verkar vara vanligare än vad jag trott/hoppats på :S

Svar på tråden ormsäsong?