sommar2001 skrev 2008-09-24 21:15:32 följande:
Normlt är det endast 6 månaders garanti på batterier men om det står 12 månader på tillbehör och det inte står något speciellt om batteriet så gäller det. Kan ju vara något annat än batteriet det är fel på? Kolla med stället där du köpte mobilen, så kan de svara på om det kan vara något annat fel eller om du får köpa ett nytt. Hållbarheten på batteriet påverkas ju också av hur man laddar det, om det får ladda ur ibland eller om man små laddar hela tiden.
Tack för svaret! Eftersom det gått drygt ett år så antar jag att det inte går på garantin, ett nytt batteri alltså, men jag kom på att jag inte haft mobilen avstängd en endaste gång sen jag köpte den... Småladdat med andra ord. Dock är den inte flitigt använd, endast ett par samtal per månad samt några SMS. Har den för att bli nådd i regel.
Hade tänkt att jag skulle gå ner till Tre-butiken i centrum och prata med dem, men jag är höggravid och har gått en vecka över tiden så ska jag gå nånstans så vill jag ha en fungerande mobil ifall vattnet går...

Så jag beställde ett nytt batteri idag som ska komma i brevlådan i morgon. Lite knasigt egentligen, beställa ett nytt batteri för att kunna gå och fråga om jag får ett nytt batteri på garantin.