Inlägg från: Gulmaskros |Visa alla inlägg
  • Gulmaskros

Plättjärn?

Finns det? Som våffeljärn men plättjärn istället, var kan man köpa det isåfall?

• Svar på tråden Plättjärn?
  • Gulmaskros

Har sett reklam att det skulle finnas men jag kan inte minnas vem som hade den.. Skulle ju vara smidigt. Mina plättar blir inte dom bästa i stekpannan

• Gulmaskros

Näe..vanlig stekpanna använder jag eftersom jag tycker de stora plättarna man kan rulla ihop smakar bäst. Har inte testat plättlagg.

• Gulmaskros

Crepes isåfall.. Massor med sylt inuti och så rullar man ihop dem..mums..

• Gulmaskros

Men pannkaka gör jag i ugnen!! Plätt och pannkakssmet är ju inte heller lika..

Det är nog såna plättar som la lola gör som jag pratar om bara det att jag använder stora stekpannan till dem! Jag har inget "plättstekpanna".

Skall kolla tradera.

• Gulmaskros

Fast den steker endast små plättar..hade önskat att den skulle steka lite större (crepesstorlekar)..äsch..nåja..

• Gulmaskros

Använder en helt vanlig teflonpanna just nu men tycker det är svårt att få till dom. Dom blir ofta lite för degiga, men bränner jag på mera så blir dom..ja..brända..

Hur är det med plättlaggen, är det inte svårt att vända dom i den stekpannan? Tycker det ser lite petigt ut..??

Svar på tråden Plättjärn?