• LillYmer

Bebis i mars/april..Fleece eller täckoverall??

Min första son foddes 1:a april och hade riktig täckoverall för då var det kallt och snöade under hela april. Han växte dock ur den snabbt och hade ju även vinteråkpåse i vagnen.

Denna baby är beräknad till 29 mars (kan få två aprilskämt om jag har tur/otur) hihi. Men jag funderar faktiskt på om det räcker att inhandla en rymlig och riktigt gosig fleeceoverall med foder, "tossor" och mössa/luva till istället för vinteroverall??

Den kan man ju ha längre in på våren också och kyliga försommarkvällar..

Hur har ni andra med mars/april bebisar tänkt göra??

• Svar på tråden Bebis i mars/april..Fleece eller täckoverall??
  • raspberryrevolution

Vi har en fleece overall från pop fodrad som kommer användas till vår marsbebis, den är iofs säkert alldeles för stor eftersom vi fick maj bebis förra gången, men den var superbra.

• strojes

Vår äldsta tjej är född i mitten av februari. I början körde vi mest med fleeceoverall i mjukliften. Till riktigt kalla dagar hade vi en overall i strl 80 som vi använde som åkpåse (varken armar eller ben nådde ut i overallens ärmar och ben men den värmde gott när det var riktigt kallt) den första tiden sen vintern efter använde hon den som overall. Då slapp vi ju lägga ut extra pengar på en riktig overall som bara användes några enstaka dagar.

• Silverkatten06

Jag hade fleeceoverall till min son hela första vintern. Med fårskinn, filt och vindskyddet på vagnen räckte det gott... Men här blir inte så superkallt, bor i Sthlm.

• LillYmer

raspberryrevolution: Ok, ja det får nog bli nåt sånt här också...=)

Men du, om bebisen är född i mars eller maj spelar väl ingen roll om dom är lika stora när dom föds. Då borde overallen passa oavsett=)

Eller är jag ute och cyklar nu?? hihihihi

• raspberryrevolution
    LillYmer skrev 2008-09-24 10:21:22 följande:
    raspberryrevolution: Ok, ja det får nog bli nåt sånt här också...=)Men du, om bebisen är född i mars eller maj spelar väl ingen roll om dom är lika stora när dom föds. Då borde overallen passa oavsett=)Eller är jag ute och cyklar nu?? hihihihi
    jo men vi använde inte den förrän i sept för det var så varmt i maj när han föddes tror det är en storlek 62 och han hade 50 när han föddes
  • Bettanspettan

Jag fick barn 15 mars i år o hade bara fleeceoverall med "övervikbara" ärm o benslut, är ju väldigt sällan man bär dom öppet, utomhus utan dom ligger ju mest nerbäddade i vagnen eller sitter i bilen...
    Faktiskt nu när jag tänker efter, mina andra killar är födda i november och mars o jag hade tunnare, fast fodrade overaller till dom oxå första vintern, ingen riktig täckoverall förrän året efter..

Anton -991105 Adrian -020117 Oskar -080315
  • Bettanspettan
    Bettanspettan skrev 2008-09-24 10:59:41 följande:
    Jag fick barn 15 mars i år o hade bara fleeceoverall med "övervikbara" ärm o benslut, är ju väldigt sällan man bär dom öppet, utomhus utan dom ligger ju mest nerbäddade i vagnen eller sitter i bilen... Faktiskt nu när jag tänker efter, mina andra killar är födda i november och mars o jag hade tunnare, fast fodrade overaller till dom oxå första vintern, ingen riktig täckoverall förrän året efter..
    Inte november och mars, jag menar november och januari!
    Anton -991105 Adrian -020117 Oskar -080315
  • chibaby

Jag och sambon får barn alldeles i början av april & har köpt en grå mysig fleeceoverall, en såndär med fötter och små öron på luvan som en riktig liten björn :)
    Men jag vet inte ännu vad jag mer skall ha i vagnen, någon sa att en åkpåse var en god idé, så kanske jag köper en sån och har med små filtar/ täcke i vagnen.
    Det känns som att det är lite utav en djungel det där :)

• Blåklockan79

Jag ska ha barn vilken dag som helst nu och har tänkt klara mig vintern igenom med bara en flecceoverall. Har visserligen åkpåse till barnvagnen, även en lammfäll och filtar om det behövs, men i vagnen tror jag inte man behöver så mycket mer, och så bor jag i Sthlm så här är det oftast inte så kallt. Sen får vi se hur det blir när/om vi åker till fjällen en vecka hur man löser det då... Verkar ju gå in rätt mycket kläder under overallen också.

• fiamalm

så små barn behöver ingen täck overall, fleece räcker gott och väl. täck overall är mer om de är större och kanske vill vara ute och leka lite i tex snön.

• Cesselina

Ska också har barn i feb/mars och jag ahde tänkt inhandla fleceoveraller, man får väl lägga en filt extra om det blir riktigt kallt.

• FruFA79

Våran bebis väntas komma 7 mars, och vi skall ha en fleeceoverall till honom/henne. Men vilken storlek? Skall man köpa en stl 56 & en stl 62??

/Förstagångsmamma

Svar på tråden Bebis i mars/april..Fleece eller täckoverall??