• YourSoFine86

Gravid och dra ut visdomstand?

Har fått tid hos tandläkaren om en vecka för att dra ut en visdomstand som växer lite konstigt. Jag kommer då att vara i v.19 och undrar om det finns några risker med att göra detta under graviditeten? Vill ju gärna få det gjort men inte om det påverkar bebben!

• Svar på tråden Gravid och dra ut visdomstand?
  • Takhiza

Ta upp det med din tandläkare men det ska inte vara några problem.
    Gjorde det själv i vecka 20

• Caranlachiel

Det ska inte vara några risker, men har läst att man blöder i tandköttet lättare när man är gravid och det kan ta ett tag innan blödningen upphör. Kan ju vara bra att veta så du är beredd på det.

Vecka 15 - and counting!
  • ludde1

tänk på att det gör ONT efter åt å att den enda smärtlindring du kan ta e panodil å det räcker inte

Jag sa till min tand läkare att här blir det ingen utdragning innan januari så jag kan äta värk tab.

hade ont i flera dagar efteråt min senste tandutdragning.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Jonathan♥ & ♥Lydia♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • ludde1

ibland kan man behövavoltaren om det inte funkar me ipren

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Jonathan♥ & ♥Lydia♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Lantani

Sambon drog ut en visdomstand och han hade så ont att han fick äta 2 500 mg ipren var 4:de timme för att stå ut. jag hade nog inte dratt ut en visdomstand och varit gravid.

• Barbabok

Jag drog ut en förra veckan, gjorde varken ont efter att bedövningen släppte eller krävde nåt annat, blödde inte mycket heller. Beror kanske på hur långa rötterna är? Jag är i v18

Jag är med parvel
  • Takhiza

Hade inte heller ont med första

Med andra fick jag Citodon. (stavas det så?)

• YourSoFine86

oj, vad kluven jag är nu! Jag hjar jätte tandläkarskräck så jag vill ju helst bara få det överstökat så fort som möjligt men samtidigt vill jag inte ha hur ont som helst. Får ta och ringa tandläkaren o se vad de säger. Tack för era svar!!

• AhjärtaN

Jag drog en visdomstand under graviditeten & klarade mig alldeles utmärkt på Alvedon efteråt...

Svar på tråden Gravid och dra ut visdomstand?