• tussa85

Annan fyllning i kanelbullar?

Nån som vet nåt annat än smör, socker och kanel i bullarna?
    Och hur mkt av varje ska de isf vara?
    Provade vaniljsocker och florsocker me smör en gång men smaken blev väldigt svag fastän ja bredde på rätt mkt.

Så kom igen! Vill ha tips!

• Svar på tråden Annan fyllning i kanelbullar?
  • Solskensmor

Smör, riven mandelmassa och riven blockchoklad är supergott.

• Pansarhamster

Min svärmor har smör, kanel och chokladbitar i kanelbullar. Små bitar choklad ungefär som man har i chokladmuffins.

Sådär gott, jag föredrar faktiskt vanliga

• aihpoz

Smör,socker,kanel och tunna äppelskivor

När 1+1 blir 3
  • TaBz

Min mamma brukade göra med honung och mynta. Supergott!

• iorlina

rivt äpple och kanel, hasselnötspasta som man köper på burk på affärn. Smör och kardemumma....

• Pollica

Denna är så god med philadelphiaost.
    100 g philadelfiaost
    3 dl socker
    100 g margarin
    2 tsk vaniljsocker

Blanda & bred på bullarna som vanligt.

• SilverEmma

Min mormor har någon slags citronfyllning...galet gott, men jag har inte en susning om hur hon gör...

• Pollica

Det är också supergott att blanda pecannötter, mörkt muscovadosocker & smör. Lika mycket av varje.
    Blanda och bred på som vanligt.

• tussa85

Men oj va mkt olika fyllningar man kan göra!
    De blir nog å baka bullar idag!

• anorca

Blåbärssylt o lite vaniljkräm är gott att ha i har aldrig bakat med det själv,men ätit på cafe.. mums

• Ellasario

Min mamma (och jag) brukar göra snurror (alltså bullar ^^) med saffran och russin i degen och sen fyller vi dom med sör och mandelmassa, en klassiker på julen som alltid går åt superfort!

• Tussen06

Jag har provat med nutella och det vart jättegott. 1 burk räcker till en sats vetebullar. Sen har jag även gjort med smör,kanel, socker och rivet äpple. Smakade inte så mycket så jag hade nog för lite äpple. Sen har Leila haft i blåbär. Mosade blåbär som hon brett på. Blåbärsbullar.

• timri

Har provat med riven mandelmassa, lite nougat har jag oxå haft i. Blåbär har jag inte testat, det lät gott

• pellepluttskrutt

om man har vaniljsocker i, hur mycket ska man ta då? Ska man ha vanligt socker oxå? eller bara smör och vaniljsocker?

• Mysanochmimer

Bara smör och vaniljsocker..

Jag får alltid lov att göra både med kanel och vanilj eftersom min syster tycker bättre om dom med vanilj..

• Dino78

Kardemumma såkalrt!

jag gör alltid tre sorter när jag bakar, det är kardemumma, kanel och vanilj.
    När jag gör vanilj blandar jag 200 g smör/margarin med 2 dl strösocker och 3-4 msk vanuiljsocker. Denna smet räcker till en sats bullar bakad på 5 dl mjölk. Snåla inte med smeten...det ska drypa om dem

DIF i själ och hjärta
Svar på tråden Annan fyllning i kanelbullar?