• Hamnbo

Så grymt störande, sådär kan man inte skriva heller!

Jag retar mig nåt oerhört på folk som sätter mellanrum i ord som ska sitta ihop. Många gör det på nätet och det är jobbigt att läsa det.

Tex jätte bra

under bart

genom gått

än då

glass strut

godis sugen

ham burgare

Nån som skriver så här och isåfall varför? Det är extremt störande att läsa sån text. Det har inte varit något större irrationsmoment för mig men det blir det mer o mer nu när jag ser att så många faktiskt gör så.

Kanske kan man skriva på båda sätten, vad vet jag...nån som vet om det finns några regler för det där?

• Svar på tråden Så grymt störande, sådär kan man inte skriva heller!
  • Bevabus

Jag irriterar mig på det också, men ännu mera på folk som inte skriver tecken...

"Ja jag tycker också det låter jättekul vi träffas väl imorgon kl 10 då va bra hejdå"

Man orkar inte läsa såna meningar! Här på FL finns det flera som skriver så och det driver mig till vansinne! När det inte finns nåt slut på meningen så lurar hjärnan en och man blir alldeles snurrig och måste koncentrera sig rejält...

"Ja, jag tycker också det låter jättekul! Vi träffas väl imorgon kl 10 då? Va bra, Hejdå."
    Det känns såå mycket bättre

• Molly i Skåne

Särskrivningar är jätte fult! Hi hi...
    Allvarligt talat, detta debatteras ständigt i språk-kretsar och det finns många starka åsikter i ämnet.
    Värst blir det ju om de kan skapa missuppfattningar.
    Älg lever....nej, den är död!
    mm mm

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • Bebis

Jag gillar att flertalet här som svarat inte använder stor bokstav efter punkt. Sånt stör mig.

Don't Panic
  • cruZZe

Särskrivningar och missbrukande av punkter eller andra tecken får mig att bli yr. Även total avsaknad av punkt mm gör det jobbigt att läsa.

• Hamnbo

Jo det är irri terande, fram för allt om man får ett långt mail utan skilje tecken....allt blir bara en en da sör ja...men känner man såna folk lär man ju vänja sig till slut.

eller vad säger du?:)

Bevabus skrev 2008-09-24 18:27:13 följande:
    Jag irriterar mig på det också, men ännu mera på folk som inte skriver tecken..."Ja jag tycker också det låter jättekul vi träffas väl imorgon kl 10 då va bra hejdå"Man orkar inte läsa såna meningar! Här på FL finns det flera som skriver så och det driver mig till vansinne! När det inte finns nåt slut på meningen så lurar hjärnan en och man blir alldeles snurrig och måste koncentrera sig rejält..."Ja, jag tycker också det låter jättekul! Vi träffas väl imorgon kl 10 då? Va bra, Hejdå."Det känns såå mycket bättre
  • Bevabus

haha ja fy tusan xD

Hamnbo skrev 2008-09-24 18:40:48 följande:
    Jo det är irri terande, fram för allt om man får ett långt mail utan skilje tecken....allt blir bara en en da sör ja...men känner man såna folk lär man ju vänja sig till slut.eller vad säger du?:)
  • cruZZe

Lite oroväckande att TS reagerar på särskrivningar och själv skriver minst lika illa kan jag dock tycka.

• Zimlis

Eller aslånga inlägg utan några som helst rad brytningar (sorry, kunde inte låta bli )

Busted eller nått, jag som aldrig skulle...
Svar på tråden Så grymt störande, sådär kan man inte skriva heller!