• Nalle Puh73

Recept på marinad till kall fläskfile, fast utan vitlök i, någon som har nåt?

Kommer att göra ett kallt vitlökskött (fläskfile) till Elias dop i helgen men skulle vilja ha ett till alternativ på köttet ifall det är någon som inte gillar vitlök.
    Är det någon som har ett gott recept att dela med sig av skulle jag blir jätteglad. Gärna ett som man lägger köttet i efter det är stekt klart i ugnen men alla recept är välkommna.

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Svar på tråden Recept på marinad till kall fläskfile, fast utan vitlök i, någon som har nåt?
  • Kryddburken

En perfekt marinad att lägga den färdigstekta fläskfilén i (gärna uppskivad)

½ dl mörk balsamvinäger
    ½ dl vatten
    2 dl olja (neutral)
    1 tsk salt
    ½ tsk svartpeppar
    ½ dl persiljekrydda
    ½ tsk cayenne peppar

• Nalle Puh73
    Kryddburken skrev 2008-09-24 20:18:03 följande:
    En perfekt marinad att lägga den färdigstekta fläskfilén i (gärna uppskivad) ½ dl mörk balsamvinäger½ dl vatten2 dl olja (neutral)1 tsk salt½ tsk svartpeppar½ dl persiljekrydda½ tsk cayenne peppar
    Det lät spännande, kanske testar det i helgen. Hur mycket kött till den mängden marinad?
    ♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Kryddburken
    Nalle Puh73 skrev 2008-09-24 20:33:18 följande:
    Det lät spännande, kanske testar det i helgen. Hur mycket kött till den mängden marinad?
    Oj, ja ett kilo iaf. Det som blir över brukar jag använda till en varm sås! Blir supergott!
Svar på tråden Recept på marinad till kall fläskfile, fast utan vitlök i, någon som har nåt?