(¯`°•.¸ Vi andra föräldrar i Tyskland? ¸.•°´¯)
Hej!
Här fortsätter diskussionen för alla som redan bor i tyskland och för dem som tänker flytta hit!
Hej!
Här fortsätter diskussionen för alla som redan bor i tyskland och för dem som tänker flytta hit!
Jag skulle titta in till er och konstaterade att den gamla tråden var stängd... tyckte det var mycket tråkigt, jag ville ju höra allt nytt skvaller, ju så därför startade jag en ny.
Grattis till alla nyblivna mammor! Hoppas ni har det lugnt!
Annars hoppas jag bara att alla hittar hit till tråden!
Kramar till er alla!
hej skriver nagot sa att den hamnar bland mina favoriter
Hej!
Undrar om havregryn finns att få tag på i Tyskland? Skulle göra en äppelpaj och i varje recept stod det att jag skulle använda hackad mandel i pajdegen, men ingenstans fann jag att jag skulle använda havregryn, så till sist tog jag fram ett svenskt recept på internet
Finns det i någon av alla Bioladen kanske? Eller någonting annat man kan använda istället?
jag köper mina havregryn på Rewe. Det finns ju en "bio-regal" där. där kan du titta efter.
men haferflocken finns väl i alla affärer? dock inte alltid vid bakgrejer utan insmuget mellan müsli och cornflakes ibland. hej förresten
Japp hittade havregrynen i affären äppelpajen är bakad! Mums
åh, jag vill också ha äppelpaj!!! Tyvärr bakar ingen en åt mej och själv tror jag nog inte att jag hinner... Apropos havregryn finns de t.o.m. i aldi där jag brukar köpa för hela familjens morgongröt!
Bra med en ny trad, lägger den genast i mina favoriter.
Aha, tyckte att det blev lite tyst i gamla traden
Mitt troll blev 2 manader idag, galet hur fort det gar! Nu har vi fatt lite rutiner pa amning och sa, sa nu känns allt lite lättare Hon kan nu roa sig kortare stunder själv i sitt babygym t ex sa att man hinner äta/ga pa toa eller vad man nu vill göra. Jätteskönt!
Jag har förätit mig pa äppelpaj. Har bakat alldeles för mkt senaste tiden
Apropa havregryn sa tycker jag att de som kallas "kernige" är mycket hardare än de svenska medan "zarte" är som sma smulor bara. Min gröt blir inte lika god ju. Och varför finns det inga ragflingor? Eller finns det nanstans? Saknar det... Annars finns det en "Sweden-shoppa" här i Berlin som har det mesta man kan tänkas sakna av svensk mat. Skulle inte klara mig om jag inte fick filmjölk. De kanske har ragflingor förresten, maste kolla upp det...
hej på er!
Är det nån som vet om lunginflammation är smittsamt?! Och vad kan man göra för att lindra lunginflammation överhuvudtaget??! Någon som har några bra huskurer?!
Min lille Niklas(10 veckor) fick den diagnosen idag och kunde naturligtvis inte få sin "sechsfachimpfung" IGEN!