• Göteborgsbruden

Säljer godis som gått ut

Vi har en liten godis affär här i närheten som säljer mycket olika soters godis o billigt o jag tror nog jag kommit på varför. Köpte 1 påse djungelvrål o en påse nonstop, öppnande påsarna när jag kom hem o tyckte de smakade liite skumt, inte äckligt men inte nytt liksom lr vad man ska säga.
    Kollade utgångsdatumen o på djungelvrålen står det att den gick ut 15/9 08 o nonstopen 11/6 08... *Suck*!

Har hänt mej en annan gång när sambon köpte daim därifån för några månader sedan, tyckte de var så mjuka(daim i påse då) o såg då att de gått ut för x-antal månader sedan...

Kan ju inte hjälpa att bli irriterad, inte fan säljer man väl grejer som gått ut heller o det kan väl inte vara någon tillfällighet tycker man=/ Åt iaf inte upp det, säkert inte farligt men nytt godis smakar ju bättre.

Gravid (¯`°?.¸♥ BF 11/11-08 ♥¸.?°´¯) Väntar en flicka
  • Svar på tråden Säljer godis som gått ut
  • aktuelle

man får väl inte sälja varor som har gått ut !

• Spicy woman

Samma sak har man råkat ut för. Kanske samma affär. Flera gånger har man kommit hem med varor som har gått ut. Blir så matt på det. Jag går tillbaka och klagar på att de säljer gamla varor och då brukar de ta bort det. Men sen är det lika igen att de inte tar bort gamla varor.

• sommar2001

Nej man får inte sälja varor som har utgånget datum.
    Gubben köpte räksallad en gång, vilket jag inte åter. Senare ringer han mig på jobbet, han har spytt och är riktigt dålig och kan inte förstå varför. Kollade räksalladen, den var 4 veckor gammal.

• LillaÄrtan

På mitt Statoil fanns de små väskor som var fyllda med godis, malaco då. I botten sitter innehållsförteckningen som en liten kartongbit bara löst där i, så vände man på den lilla väskan kunde man alltså se förteckningar av alla godsaker men även utgångdatum, som var passserat för flera månader sedan. Så jag sa till... Dagen efter vi var där så var den lilla papper/kartongbiten i botten bortagen från alla väskor..... KUL!

Dem har även sålt smakprover på Wherters...

♥ Julie 0512 & Klara 0710 ♥
  • aktuelle

SMAKPROVER?! är de knäppa? :S

LillaÄrtan skrev 2008-09-24 21:40:41 följande:
    På mitt Statoil fanns de små väskor som var fyllda med godis, malaco då. I botten sitter innehållsförteckningen som en liten kartongbit bara löst där i, så vände man på den lilla väskan kunde man alltså se förteckningar av alla godsaker men även utgångdatum, som var passserat för flera månader sedan. Så jag sa till... Dagen efter vi var där så var den lilla papper/kartongbiten i botten bortagen från alla väskor..... KUL!Dem har även sålt smakprover på Wherters...
  • Göteborgsbruden

Dåligt att det verkar finnas många fler affärer som säljer varor som gått ut, värdelöst..

• Nessii

Man får inte sälja varor som har gått ut. Däremot får man rea ut varor som är på gång att gå ut, men då måste man skriva en lapp om "kort datum"

Jag vet inte om man kan kontakta nån myndighet för att de ska kolla upp butiken lite extra. Folk kan ju bli sjuka av för gammal mat eller godis.

• Göteborgsbruden
    Nessii skrev 2008-09-24 21:55:54 följande:
    Man får inte sälja varor som har gått ut. Däremot får man rea ut varor som är på gång att gå ut, men då måste man skriva en lapp om "kort datum"Jag vet inte om man kan kontakta nån myndighet för att de ska kolla upp butiken lite extra. Folk kan ju bli sjuka av för gammal mat eller godis.
    Ah ok, nä det står inget om att det är gammalt.
  • Nessii

Då är de fula o försöker sälja de gamla innan de plockar fram det nya.. Gå o klaga på denna kiosk.

• Andaloal

På Åland säljer dom vad dom vill. Usch
    De brukar blanda nya bröden med de gamla också så man får kolla att man får sig ett färskt.

En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
Svar på tråden Säljer godis som gått ut