• scrapparlotta

mp3 spelare i mobil?

Hur funkar det att ha mp3 musik i en telefon. Ska köpa en eriksson 750i och den har det. Finns det musik i telefonen som man kan lyssna på då eller ska jag lägga till musik jag vill ha. Lyssnar man med hörlurar då? Säkert korkade frågor, men jag är så dålig på sånt som har med teknik och göra. Urusel rättare sagt! Så ska bli intressant och se om jag klarar av en så komplicerad telefon.

• Svar på tråden mp3 spelare i mobil?
  • giz

urk det borde suga ganska bra med ström eller?

• Maria84

Du laddar själv in den musik du vill ha, dock så brukar det inte få plats så många låtar i telefonen. Ja du har som vanliga små hörlurar, som även fungerar som handsfree, brukar det vara ialla fall

• Isfjord

En del telefoner har plats för minneskort. Likadana som i tex digitalkameror.

Innan ni köper prylar med minneskort som kamera, telefon, PDA, MP3-spelare mm. Tänk igenom ifall det är möjligt att välja modeller med samma kortstandard. Mycket billigare att kunna flytta runt korten. Ena dagen ha 128mb i kameran och 1Gb i MP3-spelaren, andra dagen tvärtom.

• Poena

Finns det musik i telefonen som man kan lyssna på då eller ska jag lägga till musik jag vill ha.
    Svar: Det brukar ligga med några provlåtar, men du lägger själv in de låtar sedan du vill ha, genom datorn. Du får med en kabel till telefonen som du pluggar in i usb-kontakten på datorn och flyttar sedan över dina låtar. Antingen laddar du ner mp3-låtar eller kan du göra om dina vanliga skivor till mp3-låtar.

Lyssnar man med hörlurar då?
    Svar: du kan lyssna med eller utan hörlurar, vad du själv vill. Lyssnar du utan så spelas de upp i telefonens högtalare (samma som du hör i när du pratar i telefonen som vnaligt) men det vanligaste är att man lyssnar genom de hörlurar som förljer med.

Ett tips om du vill kunna få plats med en del låtar är att köpa till ett extra minneskort till telefonen, så kan du lagra mer än de ca 10 låtar du får plats med i telefonen med det minneskort som följer med. Pris för minneskort till din telefon är från ca 300 kr.

Kan ju tillägga att svaren ovan gäller K750 och att det kan skilja lite mellan olika telefoner om t ex usb-kabel medföljer, om man kan sätta in minneskort osv.

• Griggan

Jag har en S700i en Sony Eriksson och i den har jag möjlighet att spela in filmer med ljud, att ta megapixelfotografier, att lyssna på radio och att spara MP3 filer. Jag fick med ett minneskort som orginaltillbehör, och på det ryms det en hel del, men inte tillräckligt. Så jag kan köpa ett mycket större minneskort och då lägga in MASSOR med fler låtar!

Jag har två hörlurar som också fungerar som headset, dom e också antenn för radion.
    Jag tankar över låtarna från datorn eller vänner som också har låtar via bluetooth. Finns såna små manicker att köpa för runt 300 lappen på div olika elektronikaffärer.

Du får med det huvudsakliga som du behöver, men det går också att komplettera till. :D
    Om jag klarar det så klarar du det, låt ingen tro nåt annat :D hi hi!

Svar på tråden mp3 spelare i mobil?