Ja, det kan man lugnt säga. För att inte röja min identitet vill jag helst inte tala om vad jag jobbar med, men kort och gott kan jag säga att de suger musten ur sina anställda, vilket skapar en enorm otrygghet och stora risker i det arbete jag utför. Själv har jag ångest 24 timmar om dygnet, och konstant magkatarr när jag jobbar. Bemanningen är inte anpassad för verksamheten, utan varje anställd förväntas gå på knäna för att få det att gå runt. Jag tvingas prioritera på ett sätt som medför allvarlig fara för människors liv. Jag ber en stilla bön innan varje pass att inget ska gå riktigt, käpprätt åt helvete just idag. Kul arbetsförhållanden? Nej. Tillfredsställande? Nej. Livsfarligt? Ja.
Det handlar alltså inte om att bita ihop (som någon skrev lite högre upp) och stå ut... Men det verkar inte bättre än att jag blir tvungen att slita på i en månad till. Imorgon ska jag säga upp mig. Känns halvbra när jag varit där i endast tre veckor... Men jag har vänt och vridit på det mer eller mindre sen dag ett, och jag har visst inget val. Så här dåligt kan jag inte gå runt och må. Tack för alla svar.
Joleen skrev 2008-09-24 23:32:46 följande:
Tandvärk: Vad har hänt? Kräver de för mkt eller?