Problem med grannen :( (långt)
Hej. Jag har slutat röka (gravid) och grannen under röker, har jag balkongdörren öppen så luktar hela mitt vardagsrum rök. Sitter jag därute så är de som att sitta i ett rökrum.
Hade någon innan besvärats så mycket av MIN rök, som din granne gör, så hade jag nog övervägt att gå ut på gården för att röka, eller rökt under fläkten. Det gynnar ju en själv också därför att man röker mindre då.
Vi vet ju hur jäkla farligt det är, och för en ickerökare, astmatiker eller någon som har en anhörig/nära som kanske dött eller fått cancer av det är det ju som toxic dimma som sprider sig in i näsan och överallt och kan ses som livsfarligt. (det är faktiskt det också tyvärr)
Om någon suttit under dig och blåst upp farliga ångor av något dokumenterat farligt ämne som når tex ditt barn och dens inandningsluft så hade du också kanske blivit orolig/arg.
Handlar det inte lite om respekt och så också? Det finns ju bostäder nu som kommer bli helt rökfria så hon kan ju flytta till en sån, men tills dess kan du väl försöka förstå henne?
Lycka till!