• Mamsis

Problem med grannen :( (långt)

Hmm TS går ut på balkongen för att hon inte vill ha rök inne, men istället får en ickerökande granne in röken till sig? Grannen straffas alltså för att TS vill hålla in lgh rökfri trots att hon är den som förorenar.

Japs, är ickerökare och hade rökande grannar både ovanför och nedanför mig, vi kunde inte alls använda balkongen. Det var dock en hyreslgh så vi flyttade.

• Mamsis

Ja, jag fattade GIVETVIS att TS inte vill ha sin lgh förstörd av äcklig rök och att det rä därför hon röker på balkongen. Men det ska ju inte betyda att GRANNEN får SIN lgh förstördför det? För det BLIR förstört av rök som kommer in utifrån också om än inte lika fort.

Att grannen däremot har skött det hela om om hon vore psykotisk på något vis säger jag inget om. Men ajg tycker faktiskt helt ärligt att rökning bör förbjudas på ALLA allmänna platser elelr platser där rök kan störa andra (tex balkonger) och ENBART tillåtas inom hemmets fyra väggar.

• Mamsis

TS, det går in MASSOR meed röklukt kan jag tala om! Hade jag tvätt hängde i badrummet på tork och balkongdörren öppen så luktade de kläderna rök sen och då låg ändå badrummet längst bort i lgh från balkongen sett.

När vi flyttade luktade soffkuddarna så mycket rök kände vi när vi varit ute så det vara bara att tvätta alltihopa.

Svar på tråden Problem med grannen :( (långt)