• Anonym (Oj)

Problem med grannen :( (långt)

Uppenbarligen går det inte resonera med din granne. Det är bara att köra hårt mot hårt. Så länge du inte har fått rökförbud så ska du fortsätta röka på din balkong men ha lite i å tanke att inte röka för ofta för att visa lite hänsyn. Kommer hon och knackar på dörren öppnar du inte. Står hon utanför och härjar så ringer du polisen.

Ring till bovärden och förklara läget. Ta bilder på balkongen. Bor det fler personer ovanför dig? så det är bevisat att bara hon har möjligheten att hälla skurvatten på din balkong.

• Anonym (Oj)
    Mamsis skrev 2008-09-25 12:25:29 följande:
    Hmm TS går ut på balkongen för att hon inte vill ha rök inne, men istället får en ickerökande granne in röken till sig? Grannen straffas alltså för att TS vill hålla in lgh rökfri trots att hon är den som förorenar.Japs, är ickerökare och hade rökande grannar både ovanför och nedanför mig, vi kunde inte alls använda balkongen. Det var dock en hyreslgh så vi flyttade.
    Tro mig. TS får nog in mer rök än vad grannen får. Att hon inte röker inne är nog inte för att utsätta sig för mer gift om det är det du antyder. Man förstör lägenheten om man röker inne under en större tid. Tror du bovärden blir gladare då?

Jag håller med det som någon annan skrev tidigare. Är man så känslig mot dom lukter såsom röklukt och parfym (fast man befinner sig utomhus) då ska man inte bo i hyreslgh, då flyttar man som du gjorde. Majoriteten av befolkningen röker el använder mkt parfym eller kanske lagar starkt mat och gör säkert många andra saker som irriterar dom känsliga. Man ska givetvis ta hänsyn till varandra men ändå ha förståelse för att alla inte kan ta anpassa sig till bara en själv. Gäller åt båda hållen.
  • Anonym (Oj)
    Anonym skrev 2008-09-25 12:38:53 följande:
    Rökarna kan väl flytta istället?Matos och annat ska inte sprida sig mellan lägenheterna om man inte vädrar samtidigt.Då är det värden som får fixa det.
    Joda, som någon skrev tidigare. Även om det luktar jätte gott när många utländskr lagar mat så är lukten bra stark och det är vanligt att man träffar på det så det har nog inte nåt att göra med enstaka ventilation att göra. Någon kan vara känslig för det om man inte gillar sån slags mat. När jag går i trappuppgången känner jag lukten av rökelser som någon tänder på inomhus. Ska vi ta och be alla utlänningar som lagar mat flytta också då? folk som använder parfymer? folk som tänder rökelser? småbarnförälder som har en bebis som skriker mitt i nätterna?

Det är sånt man får räkna med när man bor i hyreshus. Enda reglerna gäller för hög musik och allmän störning på kvällarn/nätterna och morgnar på helgerna. Men att be någon ändra på sitt livsstil i sitt eget hem är lite att ta i.
Svar på tråden Problem med grannen :( (långt)