Problem med grannen :( (långt)
TS granne verkar som sagt inte ha alla hästar hemma. MEN rökande grannar kan likväl vara ett stort problem. Det vet jag själv. Jag hade en granne som rökte som en borstbindare, fast bara inne hos sig. (Han hade ingen balkong som tur var ) Lukten sipprade dock ut genom brevlådan, ut i trappen osv och ibland STANK det rök i min hall...
Jag är inte jättekänslig, men inte rökare själv och det är faktiskt ganska äckligt när det "stinker" rök i ens egen lägenhet eller på ens balkong... Dock brukar inte bara några cigg om dagen orsaka sådana besvär. Den här grannen kedjerökte, typ.
Utan att döma TS, menar jag dock att de hyresvärdar och bostadsrättsföreningar som inför totalförbud mot rökning i sina hus, kommer att bli mycket eftersökta! Jobbar b la i ett ganska nybyggt område strax utanför en större stad i Sverige och där är det faktiskt så. Man får röka på gården mm, men INTE inomhus eller på sin balkong eller uteplats! Detta för att det ses som störande för grannar samt en sanitär olägenhet. Jag tycker att det är bra och jag tror att det kommer att bli så överallt... Så småningom.