• Anonym

Dålig relation far/son trots närvaro...

Är det någon som har något tips hur man kan förbättra en relation mellan far och son?
    Vi är sambos och har bott tillsammans under hela vår sons uppväxt 2år, pappan har varit föräldraledig men när han jobbat så har han bara träffat vår son ca 1 h/dag/5dagar i veckan...
    Nu har han äntligen fått ändrade arbetstider så vi kan spendera mer tid ihop...Men sonen tvärvägrar pappa...det går bra att leka med pappa
    men när det gäller mat, toalett, sovning, gos så är det bara jag som duger...
    Om vi samsover och pappan lägger sig nära så sparkar sonen honom så han ska gå bort eller blir helt hysteriskt ledsen... :(
    Känns inte kul för nån av oss :(

• Svar på tråden Dålig relation far/son trots närvaro...
  • Anonym

min dotter har varit så i 3,5 år trots en, inte mer närvarande pappa kanske jag ska säga, men en som varit hemma fler timmar än din sambo. Men nu börjar det lätta. Nu får även han ofta iaf hjälpa till o klä på o torka på toaletten o såna saker. Så det kanske lättar, men jag vet att det är tufft för alla. Jag har inga bra konkreta tips för vi har aldrig tvingat dem på varann men vi började med små saker o att jag ofta sa att hon skulle be pappa om hjälp. Sen hittade hon en ny favorit, tvspelet, och då sa jag att jag inte visste hur man gjorde med det utan det visste bara pappa och då fick hon upp ögonen ytterligare lite för pappan o han blev ganska bra o ha trots allt

Svar på tråden Dålig relation far/son trots närvaro...