• BejbyBoo

Slinga håret själv hemma - bra idé eller värdelöst?!

Jag skulle tycka att det var snyggt att göra lite slingor i håret, men tycker att det är på tok för dyrt att gå till en frisör och göra det. Har sett i affären att det finns slingfärg som verkar enkel att applicera och fixa med, men frågan är, hur snyggt blir det egentligen? Vill ju inte att det ska bli "randigt", vilket jag är rädd för att det blir om man gör själv.

Någon som har erfarenheter av hemma-slingor? Bra eller dåligt?!

Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • Svar på tråden Slinga håret själv hemma - bra idé eller värdelöst?!
  • iorlina

brukar alltid slinga själv, har man hjälp är det ju ännu enklare!!!

• Tigra79

Jag har gjort det en gång och blev faktiskt riktigt nöjd, förutom håret i nacken då. Det var lite svårt att nå dit och att se hur mycket man fick dit så där blev det knappn några slingor alls. Ett tips är ju att ha lite hjälp :)

Nästa gång väntar jag tills maken är hemma :P

• BejbyBoo
    Tack för tipset om att inte vara själv!
    Vad har ni använt för märken?
    Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • gröna hönan

hur lång hår har du? Är det kortare än nyckelbenslängd skulle jag rekommendera slinghätta. Det tar en stund att dra ut alla slingor, men det blir mycket bättre än att "måla" slingor.

Akta dig för sådan slingning som har ngn sorts inbyggd applikator! Det är skitsvårt att få det snyggt, blir ofta en blobb i hårbotten som sen syns som en ljusare rund fläck. Inte snyggt.

Vilken färg ska du ha? För blont hår har jag använt poly slingblondering, den blir bra och inte gul om man sätter plast och handduk över Garnier funkar också bra.

• La Linda

om du inte har nån färgning i håret innan så är det nog ett säkrare resultat, har man färg i kan det ibalnd va lite sv årare att få det snyggt, har gjort det på både färgat å ofärgat hemma och har nästan alltid blivit nöjd, annars har jag bara färgat över det =) jag brukar använda loréals blondaslingor...
    be om hjälp å använd en hätta så är det lätt å smidigt!

• Hon o Han

jag kan rekommendera H&´s hårfärger o slingor men så är det också olika för vilken kvalite man har på håret på mig funkar dom jättebra men på min mor går det inte alls. så man får prova lite fram vad som funkar bäst o så klart är det bättre om någon kan hjälpa dig o ha en sån slonghatt även om du har lite längre hår, ta tiden o lite smärta för det blir mycket snyggare resultat. hur "randigt" det blir beror ju på hur länge blekningen sitter i också. kolla då och då.

Svar på tråden Slinga håret själv hemma - bra idé eller värdelöst?!