• Mulligmamma

Kan man gör chipslåda såhär???

Tänkte testa gör en chipslåda.

Kan man ta kyckling och varva med chips, sen överst öser man på beanesås??? Tycker jag har hört det innan,,, eller hur gör nu era chipslådor???

• Svar på tråden Kan man gör chipslåda såhär???
  • annki72

Jag brukar göra nån styvning och ha ovanpå och varva med tonfisk, kyckling eller nått kött.
    Gör man stuvningen lite lösare behövs inget matlagningsgrädde eller dyl.

• ovebrink

jag brukar göra chipslåda såhär:

skiva och steka färska champinjoner
    göra en stuvning med dem
    steka skivor av fläskfile, salta och peppra
    ner med en påse grillchips i en ugnsform, sen köttet och sist stuvningen
    in i ugnen tills chipsen mjuknat och allt är varm. servera med en god sallad
    gott!

• sofie3

Måste man bland kött och chips.. kan man inte bara gör som en pot.gratäng fast med chips istället??

Har aldrig ätit chipslåda men måste ju testa men jag gillar inte när allt ligger i samma form

• Kajsan

Det var det ÄCKLIGASTE vi ätit här hemma Kladdiga degiga chips ( smakade fett och deg typ) i maten.
    Chips är gott, men prova att lägga chips i vatten över natten och ät sen med sked.Typ.
    Fy satan.

• Mulligmamma

jag gjorde såhär i går.

tog kycklingfilé och skar i bitar. stekte sedan med lite god krydda. Sen la jag bara chips (estrellas grillchips) i botten på en gratängform. sen där på la jag ut kycklingen, sen ett lager till med chips.
    Blandade tre stycken påsar med beanesås. hällde det över gratängen och grädde över med. sen in i ugnen ett tag tills det blir gyllenbrunt... sedan bara att äta... serverade med smaskig sallad till... gott tyckte vi =)=)

• sofanda

Låter som det inte skulle gå hem här...alldeles för mycket sås, grädde och fett...chips är fredagsmys...ingen mat (tycker jag).

Mulligmamma skrev 2008-09-26 11:03:40 följande:
    jag gjorde såhär i går.tog kycklingfilé och skar i bitar. stekte sedan med lite god krydda. Sen la jag bara chips (estrellas grillchips) i botten på en gratängform. sen där på la jag ut kycklingen, sen ett lager till med chips.Blandade tre stycken påsar med beanesås. hällde det över gratängen och grädde över med. sen in i ugnen ett tag tills det blir gyllenbrunt... sedan bara att äta... serverade med smaskig sallad till... gott tyckte vi =)=)
  • sofie3

Kan man hoppa över köttet och ha det vid sidan om??

Typ grillchips med grädde över och ost??
    Blir det fel?

• sofanda
    sofie3 skrev 2008-09-26 11:35:24 följande:
    Kan man hoppa över köttet och ha det vid sidan om??Typ grillchips med grädde över och ost??Blir det fel?
    Ärligt talat så tycker jag att det låter jätteäckligt...
    Mina barn är mitt allt!
  • Gummsan85

vill du att chipsen ska vara mjuka så gör beasåsen lite lösare så den kan gå in ovh runt ala chipsen

Molly, mammas underbaraste sessa!!
Svar på tråden Kan man gör chipslåda såhär???