• Gustie

En bra hårinpackning

Jag ska utomlands nu på måndag, och skulle vilja vårda håret ordentligt så att det inte slits så mycket.

Har någon tips på en riktigt bra, fungerande hårkur/inpackning?

• Svar på tråden En bra hårinpackning
  • hulahula79

den som hör ihop med fruktis shampoo funkar bra för mig

• ElleEsse

Schwarzkopf serie Bonacure är helt suverän!
    Trampa in till en frisör och köp, lite dyrare, men mycket bättre och drygare än liknande från matvaruafffärer.

=)

• Helajni

Kerastasé, gul/oragne burk. Finns hos frisörer. Även Biolage/MATRIX hårmask tycker jag är bra.

• Karpet

Jag tycker att det är jättebra att blanda sin hårinpackning med flytande honung, lika stora delar. Det gör mitt hår jättelent och fint.

• Poena

TIGI Oatmeal & Honey tycker jag är helt suverän. Väldigt dryg också

• MikkisPikkis

kerastase säger jag också.
    gå in till en frisör ochb köp dig en bättreinpackning. det är det värt!

• snart tre

Har ett annat kanontips - köp "Potion no 9" av Sebastian - finns hos frisörer. Det har man i håret efter tvätt och vanligt balsam - ska alltså inte sköljas ur (nej, håret blir inte fett). Kostar lite men är jättedrygt - en förpackning håller i över ett år. Håret blir superfint.

Satsa på en bra salongprodukt säger jag också - det samma gäller schampo och balsam. Det lönar sig eftersom de produkterna är mycket drygare.

• Lovis 1

Kerastase, absolut! Välj rätt färg på burken efter vad du är ute efter, rådfråga frissören.

Helt klart värt att lägga lite mer pengar på en bra inpacknng!

• NovaLi

Tänk på att det finns ställen på nätet som säljer såna frisörprodukter MYCket billigare. Vet inte om man får skriva adressen till sidan eller om det räknas som att man gör reklam då?

• Gustie

Tack för alla svar

Jo, jag hade nog tänkt att köpa hos frisör, jag har gjort det förr och var jättenöjd.

Snart tre:
    Är det någon slags hårkur, eller gör det bara att håret ser fint ut?

• 201201232

Ett kortsiktigt budgettips är Doves engångsförpackningar. Inte så dyra i inköp, men blir dyrt i längden och fungerar alldeles utmärkt. När jag får råd köper jag en burk Kerastase...

• Pindus

snart tre: har du lite hår el? Jag gör av med en stor sån på 3-4 månader...

Gustie: Jag kan också svara:) Potion no 9 är en leave in produkt, gör håret lättare att reda ut och vårdar det:) Jag har dock hittat en budgetvariant, Elvital från Loreal...jag köpte den för färgat hår en röd flaska...nästan bättre än Potion:)

• ladyhawk

Lite skönhets-, hår- och shoppinglänkar:

Allure www.allure.com
    Den bästa skönhetstidningens egen hemsida

Beauty Buzz www.beautybuzz.com
    Amerikanskt: produkter, debattforum, tips etc

Beauty expert www.beautyexpert.co.uk
    Online shopping

Blueq www.blueq.com

Cosmetic Connection www.cosmeticconnection.com
    Amerikansk site med produktrecensioner, tips etc

Frisörsajt www.frisor.com
    Här kan man hitta bland annat lite frisyrinspiration.

HQ Hair www.hqhair.com/
    Har bl.a. Air Stockings och en massa andra kul produkter.

Lookfantastic www.lookfantastic.com
    Engelsk shoppingsajt med framförallt hårvårdsprodukter (Aveda, Redken, Tigi, Paul Mitchell m fl) men också St Tropez´ brun-utan-sol och smink från Tigi. Snabb leverans.

Most Beauty www.mostbeauty.com/
    Tvilling till Strawberrynet?

Neutrogena www.drugstore.com/templates/brand/default.asp&trx=SBB-0-TB&trxp1=7519
    Bla neutrogenas produkter..

Shenet www.shenet.se
    Sida med information om hudvårdspreparat/ingredienser etc.

Snowdrops www.snowdrops.se
    Svensk e-handelssajt. Hudvård, hårvård, kosmetika. Många intressanta märken, särskilt för de som inte bor i Stockholmstrakterna.

Space NK www.spacenk.co.uk
    Engelsk kedja. Onlineshoppingen är trist - bara deras egna produkter - men se till att beställa katalogen, som innehåller massor av utländska märken (Aesop, Eve Lom, Kiehls etc).

Strawberrynet www.strawberrynet.com
    Shoppingsajt för smink, hudvård och parfymer med bas i Hong Kong. Varierande utbud, men många märken i sortimentet. Gratis leverans till Sverige.

Svar på tråden En bra hårinpackning