Inlägg från: Jenny70 |Visa alla inlägg
  • Jenny70

Ni som ger tonåringarna hela barnbidraget

Har inte läst genom tråden, så jag vet inte ifall du fått svar. Men ungdomarna får inte pengarna själva, förrän de fyller 18.

Min 13-åring har precis fått sitt barnbidrag själv. Första månaden. Och ja, tanken är att det ska räcka till kläder, fika, disco...allt utom mobilen i princip. Den betalar jag.

• Jenny70

Nja, att jag står för mobilen är nog för att jag gjort det från början. Hon fick den i födelsedagspresent & då tog jag den på abonnemang, 99:-/mån. Grejen är att det kan bli både 300-400:-/mån & det hade jag ju inte precis räknat med. Hon ska få nytt abonnemang där hon får ringa för 199:-/mån. När hon uppnått det får hon ta ut simkortet & sätta i ett kontantkort som hon själv får betala. Så hoppas jag hon lär sig att man inte kan skicka 350 sms i månaden...

Jag vill veta att jag kan nå henne när jag vill - och hon kan nå mej.

• Jenny70

Hon har en grej hon måste hålla för att få hela sitt barnbidrag & det är godis för max 10:-/vecka & max ½ liter läsk i veckan...

• Jenny70

OCH jag drar en slant ifall det är nå´t speciellt...förra gången dom gick till sin pappa (är är varannan vecka) så såg här för j-t ut!! Då drog jag 50 spänn!

Svar på tråden Ni som ger tonåringarna hela barnbidraget