• Anonym

Schalin-ring

Toppen/Botten?
    Vad tycker Ni om dessa ringar?

• Svar på tråden Schalin-ring
  • Anonym

Jag har en slät i guld, den är mönstrad runt (som liggande V:n).
    Jag har kollat runt lite på deras hemsida men inte hittat på den.
    Det skulle vara kul att veta vilken serie den ingår i, men lite pinsamt att fråga mannen för då lär det ju tolkas som att det är värdet jag är ute efter haha!

• Anonym
    Anonym (schalin) skrev 2008-09-25 17:52:16 följande:
    Antar att du syr dina egna kläder?
  • Anonym
    Namnam skrev 2008-09-25 17:57:04 följande:
    Alltid Jag tycker schalins är skittråkigt, men det är jag det.Jag och min man valde att få våra handsmidda hos en guldsmed, men det är vi det
    Hur mycket kostade det ungefär? Om man får fråga
  • Anonym

Vad mycket positiva svar som ploppade upp! Det känns som jag har blivit medlem i den hemliga Schalins-klubben

Ingen som vet vilken serie min ring kan tänkas ingå i förresten?

• Anonym
    inga76 skrev 2008-09-25 18:20:15 följande:
    TS, lägg ut en bild på din ring så kanske vi kan hitta vilken serie det är
    SMART! Men jag lämnade in den idag för korrigering av storleken, typiskt!
    Den är i 18k guld, ca 4mm bred och mönstrad runt ungefär såhär; >>>>>>>>
    Haha lite svårt utan bild, men hoppas ni fattar!
  • Anonym

Typiskt FL...

Clobberella skrev 2008-09-25 18:38:01 följande:
    Mornie Alantie skrev 2008-09-25 18:30:16 följande:
    Jag har bara tittat som hastigast på Schalins och bara sett det jag tycker är "standardringar". Anledningen till att det finns standardringar är ju att många vill ha dem.Frågan i TS var vad JAG tycker om dem och jag tycker att de är tråkiga och känns massproducerade. JAG har ett behov att ha en ring som känns personlig och unik. Det betyder inte (som vissa här verkar tro) att ALLT i mitt liv måste vara unikt.
  • Anonym
    TheDyingBride skrev 2008-09-25 19:07:18 följande:
    www.vigselbutiken.se/Här finns ganska många Schalinsringar, då du kanske kan hitta den där. Om någon ville se tänkte jag, har inte följt tråden alls men såg att någon bad om bild.Typ.
    Nope, där fanns den inte
    Men tack ändå!
  • Anonym
    TheDyingBride skrev 2008-09-25 19:19:43 följande:
    www.schalins.se/Den borde ju finnas på den sidan om inte annat, om det inte är en modell som utgått.(Är google-galen så ser jag någon som söker något ger jag mig inte förrän jag hittat det. )
    hahaha härligt! Så många sidor att gå igenom bara, men jag ska försöka ta mig tid!
    Eller om någon snubblar över en ring som är mönstrad ">>>>>>>>" så!
  • Anonym
    TheDyingBride skrev 2008-09-25 19:24:02 följande:
    Har tittat men hittar ingen just så.Går alla >> åt samma håll?Har hittat flera som är typ ><><>< och <><><> och liknande men ingen med allt åt samma..
    ja dom är åt samma håll! Jag hittar också bara ><-><->< typ..
  • Anonym
    TheDyingBride skrev 2008-09-25 19:29:22 följande:
    Hm, konstigt. Men envis som jag är så letar jag vidare, får se om jag hittar något.
    Gullig du är!
  • Anonym

Spela roll vad det är för märke på ringen,huvudsaken är ju att det är the ring
    Jag har vigsel och förlovningsring från Signo i vitt guld och jag visste direkt att vigselringen var den rätta,hur nöjd som helst o älskar min ring

Angående din ring ts,är den gammal kan den ju ha gått ur sortiment men har du inget namn på den då?
    Du kan ju annars göra en ring som passar med förlovningsringen hos guldsmed

• Anonym
    Anonym skrev 2008-09-25 19:41:53 följande:
    Spela roll vad det är för märke på ringen,huvudsaken är ju att det är the ringJag har vigsel och förlovningsring från Signo i vitt guld och jag visste direkt att vigselringen var den rätta,hur nöjd som helst o älskar min ringAngående din ring ts,är den gammal kan den ju ha gått ur sortiment men har du inget namn på den då?Du kan ju annars göra en ring som passar med förlovningsringen hos guldsmed
    Nej jag vet inte alls, jag är bara nyfiken
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-09-25 19:49:02 följande:
    Nej jag vet inte alls, jag är bara nyfiken
    Den behöver inte passa ihop alltså?
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-09-25 19:50:41 följande:
    Den behöver inte passa ihop alltså?
    Oj, jag har inte funderat så långt ännu. Jag fick den bara för några dagar sedan
  • Anonym

www.schalins.se/sv/show_serie.asp

De här ringarna har vi. Ursäkta TS, det här är ju inte en lösning på ditt problem men jag är en entusiastisk Schalinare. Jag tycker att de har fina grejer och det var kul att se på ringar för det har jag inte gjort på länge.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-09-25 20:07:57 följande:
    www.schalins.se/sv/show_serie.asp här ringarna har vi. Ursäkta TS, det här är ju inte en lösning på ditt problem men jag är en entusiastisk Schalinare. Jag tycker att de har fina grejer och det var kul att se på ringar för det har jag inte gjort på länge.
    Ingen fara! Bara kul med lite läsning. Den nya Schalins-tråden kanske?
  • Anonym
    godizjen skrev 2008-09-25 20:59:35 följande:
    det finns ganska många schalinsringar som bara har ett art.nr och inte tillhör någon serie. Kanske är det en sån ring du har? Dessa finns inte med på hemsidan.
    Jasså? Men då är det ganska svåret att få fram art.nr.då om jag bara har ringen?
  • Anonym
    smurfis75 skrev 2008-09-25 21:14:14 följande:
    Gå in i en butik, t.ex Guldfynd/Albrekts Guld, de har nästan garanterat din ring. Art.nr är ingraverat inuti skenan
    nej det står bara Schalins/kattfoten/karat..
  • Anonym
    smurfis75 skrev 2008-09-25 21:31:42 följande:
    Hehe, jag menar inte i din ring, utan i butikens attrapp
    godizjen skrev 2008-09-25 21:32:08 följande:
    Finns i skenan på provringarna i butiken
    haha ok!
Svar på tråden Schalin-ring