Inlägg från: Clobberella |Visa alla inlägg
  • Clobberella

Schalin-ring

Namnam skrev 2008-09-25 17:50:43 följande:
    Trist och tråkigt med vanliga massproducerade ringar.
    Håller med. Och ja, jag syr faktiskt mina egna kläder.
  • Clobberella

Mornie Alantie skrev 2008-09-25 18:20:30 följande:

Köper du skor? Köper du bil eller bygger du den? Angående mina massproducerade ringar så har jag faktiskt aldrig stött på någon annan med likadana.
    Jag har inget behov av att ha en unik bil, en bil ska vara funktionell. När det gäller skor så har jag inte planerat att ha samma par varje dag resten av livet, och bryr mig därför inte om att hitta det perfekta paret.

Förlovnings- och vigselringen har jag aldrig tänkt byta ut och därför vill jag inte ha något som ser ut som det alla andra har.
    Det blev titan i båda förresten, ingen spektakulär design, men personligt och precis lagom pråligt för mig/oss.

Skulle dö av tristess om jag var tvungen att titta på en slät guldring med diamanter eller i värsta fall en prålig amerikansk förlovningsring med en sten på minst en karat, och exakt likadan som alla andra amerikanska förlovningsringar. *ryser*

Tur att man inte bor i USA!
  • Clobberella

Mornie Alantie skrev 2008-09-25 18:30:16 följande:

Svar på #20Jag har varken slät guldring eller prålig amerikansk historia. Schalins har många alternativ.Alla har inte behov av att ha en unik ring på fingret utan tycker att det räcker med en ring som man tycker är fin.
    Jag har bara tittat som hastigast på Schalins och bara sett det jag tycker är "standardringar". Anledningen till att det finns standardringar är ju att många vill ha dem.

Frågan i TS var vad JAG tycker om dem och jag tycker att de är tråkiga och känns massproducerade. JAG har ett behov att ha en ring som känns personlig och unik. Det betyder inte (som vissa här verkar tro) att ALLT i mitt liv måste vara unikt.
  • Clobberella
    Anonym skrev 2008-09-25 19:11:50 följande:
    Typiskt FL...
    Ja visst är det, att folk gnäller för att man svarar ärligt på en fråga.
Svar på tråden Schalin-ring