Inlägg från: Kickan 84 |Visa alla inlägg
  • Kickan 84

Schalin-ring

Förhållandevis dyra för massproducerade och gjutna ringar tycker jag.

Särskilt när man ska ha en ring med t ex diamanter lönar det sig oftast att gå till en smed, inte nog med att du får hantverk för pengarna, kvaliteten på diamanterna är dessutom oftast bättre då de flesta seriösa smeder inte använder sig av den låga kvalitet som schalins har i de flesta av sina ringar.

• Kickan 84

Anonym (Lija) skrev 2008-09-25 19:04:19 följande:

Min man och jag har Schalins-ringar och är supernöjda Billigt och bra. För oss är äktenskapet viktigare än symboler som bärs på fingrarna.
    Vi som har valt andra ringar än massproducerade bryr oss förstås inte alls om äktenskapet!
  • Kickan 84
    Joual skrev 2008-09-25 19:49:23 följande:
    Jag har hört att Schalins har höjt palladiumhalten i sina vitguldsringar nu i år. Det tycker jag låter bra, eftersom jag hört talas om många som haft problem med schalins vitguld.
    Står 16% på sidan nu, och innan vägrade de berätta exakt halt så de har säkerligen höjt den!
  • Kickan 84
    Joual skrev 2008-09-25 20:01:48 följande:
    Jag har för mig att det var nåt mellan 12-14% förut, så 16% är en klar förbättring! Hoppas det gör att problemen med vitguldsringarna blir mer sällsynta.Kickan 84 skrev 2008-09-25 19:52:54 följande:
    Får man verkligen hoppas, sett riktiga skräckexempel på gulnande ringar och det är ju inte alls roligt när man betalt rätt bra för en ring!

Har dock ingen schalinsring i vitt guld själv och inte ens schalins som vigsel/förlovning.
  • Kickan 84

Fick inte heller någon sådan information när vi började kolla på ringar. Nu har jag dock ringar i platina - så vi slipper problemet även vi och det är man ju tacksam för.

Riktigt dåligt att inte alla informerar om detta tycker jag.

Svar på tråden Schalin-ring