• Pinklady86

LIVRÄDD!!!

Hejsan!
    Jag e sviiiiiiinrädd för förlossningen som kommer vänta mig när jag blir gravid.. Det är nästan så man inte vill ha barn pågrund av den.. FAST jag lägtar supermycke efter en liten fiiis.. men e LIVRÄDD för förlossningen.
    HJÄLP MIG!!!

• Svar på tråden LIVRÄDD!!!
  • Camilla85

klart det känns att föda, men jag sprack ingenting när jag fick min första! Gick sååå mycket bättre än jag hade förväntat mig! =) Det jag tyckte gjorde ondast var värkarna och dom kan man ju få eda emot. =) En timme efter dottern var född och jag hade vilat lite hoppade jag upp ur sängen och hade kunnat föda en till på raken! haha

***Amber 071120 & Lillebror i magen vecka 18***
  • Camilla85

Nu LÄNGTAR jag som en tok till nästa förlossning, det är sååååå häftigt!!!!! Man tänker lixom inte på det som gör ont utan på den lilla krabaten som är ens barn man alldeles snart ska få se för första gången!! Skrattande

***Amber 071120 & Lillebror i magen vecka 18***
  • Thezz mamma till två

Jag var grymt förlossningsrädd när jag skulle föda första barnet och fick gå på samtal eftersom KS inte var ett alternativ för mig. Jag förväntade mig ett helvete eftersom alla som haft barn tidigare gärna spädde på om hur "ont" det gjorde, men nej, det gjorde det faktiskt inte. Öppningsskedet när jag var tvungen att sitta still i bilen var jobbigt och gjorde ont, men när jag sedan fick vara uppe och röra på mig så kändes det som en lite kraftigare mensvärk. Jag valde att ta EDA (ryggmärgsbedövning), man är så uppe i sitt så man känner knappt när dom sätter den, och efter det sov jag inne på förlossningen! Kroppen fick sköta sitt och jag mitt, tills jag vaknade av krystvärkar.
    Krystvärkarna bränner lite, men förklaringen att man föder en hel vattenmelon är ju bara för mycket! När huvudet väl är ute så slafsar det bara till mer eller mindre så är bebis ute!

Som NoXigen skrev: Kvinnokroppen klarar en förlossning oavsett om det är vaginal födsel eller KS som piss och ingenting! Det kommer gå galant när det är din tur!

ღ Matteus & Tilde - Ni är lyckan i mitt liv! ღ
  • Thezz mamma till två

Ska tillägga att förlossningen var ASHÄFTIG!
    Man får en sådan urkraft som man inte trodde var möjlig och inser hur fantastisk kroppen verkligen är!
    Och det gjorde som sagt inte överdrivet ont eftersom lillasyster kom bara 14,5 månad senare!
    Kram

ღ Matteus & Tilde - Ni är lyckan i mitt liv! ღ
  • Glada L

Man klarar mer smärta än vad man tror!
    Och när man är där höggravid då vill man nästan få den smärtan för att få ut barnet.

Har själv förr 2 barn och båda gångerna så har det blivit helt utan bedövning.
    Ville ha ryggbedövningen, men det ville inte något av mina barn utan båda gångerna så har vattnet gått och krystvärkar startat medans narkosläkaren var i rummet.

Men det gick ju bra ändå, och visst gör det ont, men det är ju inte värre än vad man står ut med.
    Och jag sprack inget något av gångerna.
    Ser fram emot en tredje gång, när väl sambon går med på det!

Det kommer att gå bra för dig med. Det är jag säker på!!

• Glada L

Fött ska det ju stå.. hehe..

Glada L skrev 2008-09-25 23:14:21 följande:
    Man klarar mer smärta än vad man tror! Och när man är där höggravid då vill man nästan få den smärtan för att få ut barnet. Har själv förr 2 barn och båda gångerna så har det blivit helt utan bedövning.Ville ha ryggbedövningen, men det ville inte något av mina barn utan båda gångerna så har vattnet gått och krystvärkar startat medans narkosläkaren var i rummet. Men det gick ju bra ändå, och visst gör det ont, men det är ju inte värre än vad man står ut med. Och jag sprack inget något av gångerna. Ser fram emot en tredje gång, när väl sambon går med på det! Det kommer att gå bra för dig med. Det är jag säker på!!
  • Pinklady86

Man blir lite piggare på o skaffa barn nu när alla skriver hur underbart o häftigt de e.. :) Men eftersom jag åker utomlands en vecka första veckan i April får vi vänta lite.. ler..

• Tusseluren

Jag tror man är orolig inför varje förlossning, oavsett hur många barn man fött, ingen är ju den andre lik, men när man kommer närmare och närmare så vänjer man sig vid tanken.

Sa efter sista förlossningen att kommer jag få fler barn så ska jag snittas, blödde väldigt mycket efter förlossning nr4, sa det redan när jag var på bb, men nu med nr5 så har jag vant mig vid tanken på att föda vaginalt och kommer inte snittas(om jag nu inte blir tvingad till det), man har ju världens hjälp när man är där, dom är ju utbildad för det dom jobbar med.

Oroa dig lite du, det gör man men man landar lite i det under graviditetens färd, hur ska dom annars komma ut?

• jannike85

Hej ts, jag antar att du kommer välja EDA så var lugn
    Jag födde helt utan bedövning och det gjorde ONT. Bredvid mig på bb låg det en tjej som födde naturligt första dottern och andra sonen med eda hon sa att föda med bedövning är fusk, HAHA... Det var det bästa hon någonsin gjort! Så ar lugn, tro på dig själv och be om eda

• cloudberry79

Innan jag blev gravid var jag otroligt rädd för förlossningar, men när jag väl satt där med bebisen i magen blev det liksom den naturliga följden av att vara gravid. Ungen måste ju ut, på ena eller andra sättet! Jag avskydde verkligen att vara gravid, så det var hemskt skönt att få föda!

Skillz that Killz 10k+
Svar på tråden LIVRÄDD!!!