• Fiia85

Boktips

vad kul att du äntligen ska få träffa dom=)

jag har vart bonus mamma i 2 år och det är helt underbart..
    Jag och bonus dottern fick en bra kontakt från början..
    visst var de spänt vid första mötet men var nog lite för att de kommit in en annan tjej i pappas liv...hon var lite blyg och så men det släppte ganska snabbt efter det och sedan dess har allt gått bra...men dottern visste från början att jag var pappas flickvän och de kände jag var skönt...slippa smussla med det...

men jag läste inga böcker inför mötet med lillan eller livet som bonus mamma...jag tog de lite för vad de kom sig...anser att böcker kan ju faktiskt inte veta till 100% hur just ditt liv som bonus mamma kommer att se ut...

Men jag tycker jag har klarat mig väldigt bra utan böckers hjälp...jag anpassade mig väldigt mycket efter henne i början tills hon blivit varm i kläderna med att jag var där..och visst första gången vi skulle vara ensamma då pappa jobbade då fick jag utstå "tester" från lillans sida..lite som vinna eller försvinna...då hon klarat knäcka andra tjejer med sina tester.. men hon insåg ganska snabbt att hennes tester var inget som hindrade mig..
    tycker familjelivet är något helt fantastiskt underbart...
    längtar bara efter att få ge den lilla ett litet syskon också...

Men som råd till dig så tycker jag att ni ska vara ärliga mot barnen från början...kommer uppskattas längre fram..och dom lär sig att man alltid ska vara ärlig....och sen ska du låta dom bli bekväma med att ha dig där..hitta sedan något bara du och barnet (var för sig) kan hitta på och ge dom ensam tid med dig..tex bada, lekplatser ja allt vad nu just dina bonusar kan tycka om..

jag brukar ta med mitt bonus och bada i vår nyrenoverade simhall och det uppskattas jätte mycket...

Lycka till

Svar på tråden Boktips