Avfrosta frysen, hur lång tid?
Hur lång tid tar det att avfrosta en stor frys? Hinner man göra det så att matvarorna inte hinner smälta? Tex under dagen?
Tänkte passa på nu när det är varmt, så kanske det går snabbare..
Hur lång tid tar det att avfrosta en stor frys? Hinner man göra det så att matvarorna inte hinner smälta? Tex under dagen?
Tänkte passa på nu när det är varmt, så kanske det går snabbare..
piglet, ja och peciellt när jag inte har en balkong att ställa ut maten på.
Det blir nog bra det här, bara det går fort så
Damsugaren
vi brukar dra fram köksbordet mm så att damugaren kan stå och blåsa in sin "utluft" eller vad man nu kallar den rakt in på en hylla i frysen...sedan flyttar vi den så den kommer åt nästa hylla mm...
detta gör att avfrostningen går Mycket snabbare...tror vi ofta frostar av vår frys på
1-1 1/2 timme
ställ det som är mest risk för att det ska tinas i kylen med tidningspapper runt och resten ihop med kylblock...
lycka till
Då måste kylskåpet vara bästa plasten, kanske du kan dra ner temperaturen tillfälligt och ställa frysvarorna tillsammans i den?
Håller med MrsHawkins - Hårblåsen gör susen. Börja på översta hyllan för då hjälper smältvattnet till på hyllorna under. Brukar hjälpa till och pilla/hacka lite under tiden...
smarta tips. tyvärr har jag ingen fön men ska testa med dammsugaren, den står ju ändå framme
Ingen fön?! Hur kan man leva utan fön!
Skojar bara....
Jag har ingen fön...och skaffade nyss en locktång pga dotterns krav...för lat här tror jag..
Som jag skrev innan. Häll VATTEN varmt sådant på , det går skitfort!
Nästan klart nu, bara städa lite, det såg ju förskräckligt skitigt ut
Mrs Hawkins, jag är inte så fåfäng om man säger så
Molnet
Man behöver ju inte vara fåfängd för att äga en hårfön...
Iofs man kan behöva en i såna här situationer, du har rätt
jag brukar koka upp två stora kastruller med vatten, ställer en ganska långt ner och den andra lite högre upp. Sen går jag loss med hårfönen och gummihammaren
Tar 5-10 minuter och man får en del motion på köpet
Jag lägger all maten i badkaret, där håller de kylan.
Sen blåser jag med hårfönen. och så spurtar jag ibland med blomsterspruta med varmt vatten på isen.
Flyttar på lördag, om jag frostar av idag så kanske jag spar mig lite jobb?
Ska tag tag i köket idag i alla fall, inte alls kul men det ska bli kul när vi är färdiga och man har flyttat!