• annca

Mammakläder i Linköping?

Alltså: när jag väntade storasyster 04 fanns det mammakläder i de flesta större butiker, plus ett par specialicerade affärer. Nu hittar jag tusan bara mammakläder på H&M, och, ja, H&M är inte riktigt min affär, om ni förstår vad jag menar...

Är det jag, som iofs inte är på stan så ofta, som är blind, eller finns det inga bra ställen att handla på längre?

Letar också efter ett par mammajeans, som inte har den där jäkla fula svarta mudden upptill, utan helt enkelt reglerbar midja. Är jag helt körd om jga vill ha sådana? Vill bara inte ha en svart stor mudd upptill, speciellt som jag inte behöver den än heller, alldeles bortsett från att jag inte tycker det är praktiskt eller snyggt.

Nån som kan hjälpa mig i min förvirring?

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Svar på tråden Mammakläder i Linköping?
  • Mor85

Tack för de tipset De är verkligen dåligt me mamma kläder i linköping

• Fröken Sophia

Sen, om det inte enbart är byxor ni är ute efter tycker jag faktiskt att en del av  Rabalders kläder passar en gravidmage ganska bra.

Och basplagg, som t ex lite längre linne att ha under sina "vanliga" tröjor är ju billiga och bra på HM.

• annca

Jag är ganska överviktig från början, och köper jag bara kläder i stora storlekar ser jag ut som ett hus... ...så jag vill gärna har specialsydda kläder, inte BiB, Generous eller liknade.

Postorder är definitivt inte ett alternativ heller, när man inte är byggd som standardmodellen...

Nån som vet hur det ser ut i Norrköping? Dit är det ju inte så långt...

• kidA

annca

problemet är ju att alla lindex o kappahl slutat med mammakläder. så de finns inte i ngn annan stad.

så det är nog tyvärr pop eller hm som gäller. om man inte köper svindyrt i ngn specialmammaaffär i sthlm eller gbg typ.

eller postorder som sagt. ellos har mammakläder numera. jag är oxå stor fr början. men just mammakläder har inte varit ngt problem för mig.

• annca

Jag kan tänka mig specialaffärer... bara inte PoP. Gillar inte deras retrostil.

Nån som vet VARFÖR de andra slutat? Blivande mammor finns ju jämt? Och ju äldre de blivande mammorna blir,  vilket ju är tendensen, ju mindre tycker jag att H&Ms 20-åringsstil passar. Själv är jag 37, och har inte gillat något H&M presenterat på ca 10 år...

• Mor85

Ja läste någonstans (tror att de var i stockholm) att vero moda börjat med
    mamma kläder....men de verkar inte vara på väg till linköping

• Nostalgity

Här i Eskilstuna som jag vet har mamma kläder är hm, Exit, pop, nära och kära..och då jag skulle ha mammabyxor i v.20 typ..(för 20 veckor sedan) hade även Lindex ett stort urval med mammakläder här!

• kidA
    Nostalgity skrev 2008-09-26 11:10:00 följande:
    Här i Eskilstuna som jag vet har mamma kläder är hm, Exit, pop, nära och kära..och då jag skulle ha mammabyxor i v.20 typ..(för 20 veckor sedan) hade även Lindex ett stort urval med mammakläder här!
    lindex slutade med mammakläderna nu i somras.
  • saltflingan

De har slutat för att de tycker att det mode som är nu funkar lika bra till gravida. Hur sjutton tänker man undrar jag? Visst att tunikor kan funka, men det är bara om man har en byst som är MAX c-kupa. För alla oss med stora bröst funkar inte det.

• kidA

ang pop så har de ju inte bara retrokläder. jag köpte helsvarta mammabyxor där senaste graviditeten. och en klänning som inte på några sätt är retro.

• annca

Bah!
    Och har de då tänkt sig att man ska köpa ett par byxor i stl42, ett par 44 ett par 52...?
    Och t-shirtar är ju lika korta som förr...
    Totalt fel tänkt... tänk så många mammakunder de missar i oss!
    Och har man mage likt stl54, men byst B-kupa, det går inte ihop heller...

saltflingan skrev 2008-09-26 11:17:30 följande:
    De har slutat för att de tycker att det mode som är nu funkar lika bra till gravida. Hur sjutton tänker man undrar jag? Visst att tunikor kan funka, men det är bara om man har en byst som är MAX c-kupa. För alla oss med stora bröst funkar inte det.
Svar på tråden Mammakläder i Linköping?