• eze4me

Tvättlappar?

Jahopp så hamnade man i en ny djungel... Vad ska man ha för tvättlappar? Engångs? Såna dära gula skumgummilappar? Frotté? Vad är egentligen bäst? Tacksam för alla synpunkter och erfarenheter!!

• Svar på tråden Tvättlappar?
  • hoppetossan23

jag sydde egna i frotte å tycker att de e helt klart bäst!
    sen har jag gula skummgummi, men gillar dem inte lika mycke.
    De man syr i frotte torkar bort mer bajs tycker jag, å sen e de ju bara att tvätta!
    billigt!

• lundhis

Jag kan varmt rekommendera Euro shoppers vita tvättlappar, säljs i 250-pck på ica. Suveräna tycker jag.....

• mammagbg

Rekommenderar tvättlappar från Apoteket (de heter just Tvättlappar), samma papperstyp som Liberos men de ligger vikta i en smidig förpackning så man får tag i dem en och en istället för en hel bunt, jag älskar dem!!!

• fiamedknuff

Japp, jag rekommenderar också Euro shoppers tvättlappar som finns på Ica. Fungerar perfekt!

• honyponken

dom där tvättlapparna från euroshopper, e d sånna man ska blöta ner eller e d lotion på dom så man inte behöver blöta dom??

• fiamedknuff

Ang Euro shopper... man får blöta dem själv. Har med en påse med blöta tvättlappar i skötväskan ifall man inte har tillgång till vatten. Lika enkelt tycker jag :)
    Föredrar dem just för att de inte har lotion eller dyl. Läste att det kan vara mindre bra med såna tillsatser, men det varierar säkert från barn till barn och hur känsliga dom är.

• Norahs mamma

Euroshoppers är kanon!!
    Bra å billiga!

Man måste blöta dem...

• ulrica

Jag rekommenderar precis som hoppetossan frotté. Vi tiggde gamla (tunna) handdukar från mor och svärmor och klippte i lagom bitar, suveräna. Torkar bort mycket bättre än papper och skumgummi (som var helt hopplösa enligt mig).

• Norahs mamma

Ikea har frottétvättlappar (10st här 30kr) å dem är perfelt till spya å så... Jag har dem överallt, i bilen, i soffan i sängen...

• Sånglärkan

Jysk har oxå billiga frottetvättlappar. Har nästan nött ut dem till min tredje baby - snyft -. Vi har sparat massor med kroner på att tvätta dem och så är de ju mycket mer att torka med !!!

Svar på tråden Tvättlappar?