• eze4me

Tvättlappar?

Jahopp så hamnade man i en ny djungel... Vad ska man ha för tvättlappar? Engångs? Såna dära gula skumgummilappar? Frotté? Vad är egentligen bäst? Tacksam för alla synpunkter och erfarenheter!!

• Svar på tråden Tvättlappar?
  • musli

kör oxå ikeas frotteisar... suveräna! men så kör vi ju tygblöjor oxå...
    funkar utmärkt att ta ratade handdukar och göra egna tvättisar av för den delen!

• Glimmerfall

Euro shoppers vita tvättlappar är gymma! Hur bra som helst! Ikeas tvättlappar i frotté har vi i mängder. Toppen!

När vi är ute har vi Coop Xtra våtservetter. Det är dom enda som fungerar på vår pojke.

• honyponken

fiamedknuff: ahhh tack för svaret :) då ska jag börja använda dom!! :D gillar inte dom med lotion för dom luktar inte gott och har oxå hört att det inte e bra!

• eze4me

Låter som de flesta är eniga här! Har redan ett tiopack från IKEA så då ska jag bara handla in ett packe Euroshopper och nån liten packe med lotion på till skötväskan. Ska göra som nån nämnde, be farmor och mormor ta med sig gamla frottéhanddukar som jag kan klippa sönder också så är jag laddad!!

Tack allihopa för jättebra svar!

• Binis

Vi använder eldorados torra tvättlappar, de enda som jag vi har tyckt har varit bra. Blöter dem med vatten och tar sedan en klick olivolja på. Kanon!!!

• Mammatilltretroll

Jag tycker Euroshopper luddar av sig (de torra alltså)

Vi kör endast med Babyproffsens torra som man blöter själv (4 paket för 100 kr - 200 servetter/förp tror jag..)

Annars är Änglamarks eller Liberos bra också - de torra alltså..

• lundhis

Euro shoppers blöter man lätt med lite vatten, helt klart kanon.....
    Håller med alla andra, IKEA´s små är perfekt för allt som kommer upp. Små å smidiga att ha lite överallt.
    I skötväskan kör jag med Liberos våtservetter, funkar bra. Man använder ju inte dom så himla ofta.
    Lycka till i barndjungeln :)

• miaelina

Jag använder bomull som jag blöter, jättebra och så lent. Använder sedan ikeas tvättlappar och torkar lite lätt med.

Svar på tråden Tvättlappar?