• Flutterby

Kan jag överföra bilder från mobilen till dator utan USB-kabel?

Har en Nokia 6070, men ingen kabel, kan jag på något sätt "skicka" bilderna till datorn ändå?

• Svar på tråden Kan jag överföra bilder från mobilen till dator utan USB-kabel?
  • Flutterby
    Karneol skrev 2008-09-26 15:23:12 följande:
    via bluetooth kanske...
    Har inte det heller...
  • Frontline

om du har bluetooth i både telefonen och datorn kan du köra den vägen..
    Eller om du har en minneskortsläsare i datorn så kan du ta ur minneskortet och stoppa i om det nu finns på den telefonen...

• Flutterby
    Frontline skrev 2008-09-26 15:24:30 följande:
    om du har bluetooth i både telefonen och datorn kan du köra den vägen..Eller om du har en minneskortsläsare i datorn så kan du ta ur minneskortet och stoppa i om det nu finns på den telefonen...
    Hmmm... min dator har något som heter "Multi-card reader USB 2.0", men jag vet inte hur det funkar...det lilla SIM-kortet i telefonen verkar inte passa i någon läsare... *känner mig korkad*
  • Karneol

det kanske går att skicka bilden som mail, och på så sätt få in det i datorn.

• Flutterby
    Karneol skrev 2008-09-26 15:27:38 följande:
    Ja, det har du rätt i! Måste nog testa!
  • Lilla Mimsan
    Flutterby skrev 2008-09-26 15:26:07 följande:
    Hmmm... min dator har något som heter "Multi-card reader USB 2.0", men jag vet inte hur det funkar...det lilla SIM-kortet i telefonen verkar inte passa i någon läsare... *känner mig korkad*
    Beror på vilket minneskort du har men vissa har en adapter till så det ska passa.
  • Flutterby

Det finns en sådan funktion, men det verkar inte lyckas...

Karneol skrev 2008-09-26 15:27:38 följande:
  • Lilla Mimsan

Du måste ha funktionen från din operatör.

Flutterby skrev 2008-09-26 15:39:25 följande:
    Det finns en sådan funktion, men det verkar inte lyckas...
  • Flutterby

Lilla Mimsan skrev 2008-09-26 15:40:53 följande:

Du måste ha funktionen från din operatör.
    OK, jag får ta det en annan gång då, nu hinner jag inte mer idag!
  • Frontline
    Flutterby skrev 2008-09-26 15:26:07 följande:
    Det är ju inte simkortet som ska in i datorn utan ett minneskort typ ett sånt som finns i en digitalkamera...
  • Flutterby
    Frontline skrev 2008-09-26 15:57:52 följande:
    Verkar tyvärr som att du inte har minneskort i den telefonen..
    Aha! Nej det har jag nog inte då.
  • CottonCandy

du kan ju mmsa till din mail..

• Flutterby
    CottonCandy skrev 2008-09-26 16:39:26 följande:
    du kan ju mmsa till din mail..
    Jaså? Ska testa det då.
  • CottonCandy

gör de... istället för att du matar in ett tele nummer kan du välja att skcika till en e post adress :)

Svar på tråden Kan jag överföra bilder från mobilen till dator utan USB-kabel?