• soso

Röd i rumpan - svamp? Vad använda?

Jag tror min 9-månaders har fått svamp vid rumpan. Hon är röd prickig, det ser nästan ut som små utslag och det går inte bort med inotyol (och liknande) och luftning. Jag tror det kan vara svamp.

Vad har ni blivit rekommenderade att använda vid svampinfektion? Skulle ringt BVC men nu är det ju helg och de har inte öppet förrän måndag....

Tack för hjälpen.

• Svar på tråden Röd i rumpan - svamp? Vad använda?
  • Me o Mike

Mina barn har fått nått blått medel på för just svamp.. Det har då försvunnit på ett par dagar..
    Nu vet jag inte vad det heter men om du frågar dom så vet dom säkerligen vad jag menar..

• soso

tack, jag tror jag vet vad du menar, men vet inte heller vad det heter. Missade ju tyvärr bvc's telefontid idag och på apoteket vägrade de rekommendera något (och jag vågar inte bara chansa och köpa något).

Någon annan som kanske har något tips?

• soso

Krakel: Tack. Då testar jag det!

• Snäckan6

Cortimyk fick vi till dottern när hon fick svamp på halsen.

• soso

Tack alla. Cortimyk är inhandlat. Jag hoppas det hjälper. Annars får vi testa Mildison.

• PVeraB

vi fick rådet att använda dactakort först men sen ändra sig vår bvc-sköterska sig och gav oss det där lila(blå) medlet att pensla på.
    Sen efter det har vi använt bäbipuder och hon har inte haft svamp en enda gång sen dess

• bubblan80

Jag fick salvan Cordimyk (finns på apoteket) som verkar mot röd stjärt och svampinfektion.
    Tre dagar så var min dotters stjärt hur fin som helst!

Svar på tråden Röd i rumpan - svamp? Vad använda?