graceland! here i come!
Eller? Hur fasiken kommer jag dit hyfsat billigt??
Nån som varit där eller har andra tips kanske?
Eller? Hur fasiken kommer jag dit hyfsat billigt??
Nån som varit där eller har andra tips kanske?
Finns det inget billigt flyg till Memphis? Beror ju förstås på NÄR du vill åka också - nu är det ju högsäsong. Annars kan man kanske hitta billigare biljetter till St Louis och bila därifrån. Var där 99 då jag bodde i Illinois - vi åkte bil ner. Man ju även flyga till Nashville, som är rätt häftigt att besöka med, och hyra bil och åka till Memphis därifrån - inte så himla långt.
vänta med att flyga till usa till september, då sänker flygbolagen priserna kraftigt
vi vet - tyvärr måste vi flyga i augusti och våra biljetter är INTE billiga
Som eversonice sa, är det ju dyrt under sommarmånaderna (maj/juni-sept). När vi åker till USA brukar det bli under lågsäsong, oftast hösten. Dessutom är det ju så varmt, och enormt fuktigt under sommaren i den delen av USA. Vi flyger mest till Oregon eller Arizona, och även där är hösten ändå mer behaglig.
Ok, men vilket flygbolag ska jag välja?
vi valde nu AA men Air France brukar ha schyssta priser via Paris
Gå in på www.travelpartner.se, www.travellink.se, www.statravel.se osv för att söka på flygbiljetter. www.reseguiden.se finns också tror jag...
snysop har bra länkar, men jag måste varna om att när vi såg aa:s priser via dessa länkar så var de betydligt dyrare än när vi gick och bokade på Americans sida direkt
så sök länge och noga och jämför - ett tips
Shoppa runt efter lägsta priser på internet(tex på MrJet, som jämför olika flygbolag) - eller ofta kan man få bra hjälp av tex Bigtravel - de kan kolla alla flygbolag åt dig, har varit väldigt hjälpsamma när jag köpt via dem. Jag har faktiskt kommit billigast undan med SAS (som man annars tänker sig ska vara dyra) plus att de och lufthansa dessutom är bäst. Välj bara INTE KLM - de suger verkligen.
Jepp, men det är väldigt olika. Våran Lufthansa-resa till Kuala Lumpur var mycket dyrare på Lufthansas sida än på Travelpartners. Så det gäller att man kollar runt. NOGA. Och kom ihåg! Man kan spara flera hundralappar genom att boka själv via nätet! Vi sparar 350 per biljett för samma resa(!!) för att jag bokade via internet istället för att ringa dem och boka per telefon. 350 kr x 3 pers blir ju ändå en del pengar.
12 305kr För 2 vuxna och ett barn. Är det ett bra pris?
Jupp, det tycker jag! Vi får betala 8300:- per person för Malaysia. Inte riktigt samma håll, men 6000kr per vuxen för flygbiljett till USA tycker jag är billigt. Håll koll på alla säkerhetsregler osv, de är ju hyperstränga vid deras tull.