Om jag donerar mina ägg...
Om ni som funderar på att donera ägg, tänker er hur det är för oss som ska ta emot ägg.....det är lika för oss med funderingar kring donatorn.Jag vill ju också att donatorn ska ha vettiga inställningar och donera av goda skäl.Man ger ju inte heller bort ett barn ...utan ägg.Visst kan det väl vara fördelar att känna till mottagare-donator...men också nackdelar.Det är fullt ut lika att vi måste lita på varandra.Vi får ju alla gå igenom samtalen hos kurator.Sen får man ju hoppas att inställningar och värderingar kvarstår.
Vi står nu som mottagarpar nr. 2 och det finns en risk vi inga ägg får.Antagligen får de inte fram någon donator tills jag fyller 41 och då är det för sent för oss att få hjälp.Så vi kanske inte ens får ett försök ! Jag har ju 3 barn sen förut.16,18,20.Men min man har inga och det har vi önskat.Han har en skada som försämrat hans spermier och jag har hamnat i klimakteriet.Jag sökte hjälp för 3 år sen. Kände på mig att det var något fel med kroppen. Ingen tog mig på allvar.Jag kunde inte vara i klimakteriet.....
Efter 2 ivf konstaterade läkarna att det var så.och vår situation vart annorlunda.Berg och dalbana kan man säga.Hopp-förtvivlan.
Men hoppas fler vill sätta sig in i andras situationer och hjälpa.Är så glad att bara människor vill förstå och fundera på att donera.
Kram till er !