ett par öl om dan?
Är det normalt att dricka 1-2 starköl varje dag, om man inte blir full men ändå
Är det normalt att dricka 1-2 starköl varje dag, om man inte blir full men ändå
näpp, inte okej tycker jag..levde med en kille som blev alkis efter 2 år. Började med "bara" en öl varje kväll vid TV:n, sedan "bara" två. När jag lämnade honom var det "bara" TIO öl varje kväll.
Han såg det inte som ett problem. Inte heller han mamma o pappa som drack varje dag (vin, öl och sprit).
Tycker också att du ska gå på intuition TS.Tror absolut inte att du är överkänslig för att din pappa var alkis utan bara mer klarsynt.
Det är inte undra på att statistiken över skilsmässor ser ut som den gör.
okej, jag har inte heller tyckt att det verkar helt normalt men min sambo dricker 3-5 öl om dan ( i ca.7-8 år), minst. Han är inte full och det går inte ut över mig eller barnen (förutom att det kostar massor då...). Han sköter sitt jobb och allt hemarbete delar vi på. Ska jag oroa mig och be honom söka hjälp?
TS> Min sambo dricker ofta starköl, när han meckar med bilarna i garaget, till maten, framför tv:n... Jag har precis som du, en alkispappa (som inte lever längre) och reagerar därför starkt på hans beteende...
Tycker inte det är normalt, men om du visste hur mycket vi har bråkat om detta... Det leder ingen vart, så jag försöker att se till att inte gnälla och fråga "hur många öl har du druckit?" Så länge det inte märks.. men jag tänker ju på att det inte är bra för kroppens organ att dricka varje dag? Eller...?
1-2 öl om dagen är väl ingen fara, det skulle bli, uträknat på en vecka cirka 15 öl/veckan.
15 öl under en vecka skulle jag vilja kalla en acceptabel mängd om man som så många tycker att öl är gott.
15 öl i veckan är det nog en stor del utav sveriges befolkning som dricker.
En stor del av sveriges befolkning har också alkoholproblem.
jag dricker noll, sambon max 2 öl i månaden. Tycker 2 om dagen e mkt!
KOTJ MF skrev 2008-09-30 22:51:03 följande:
Öl är en förrädisk dryck!
www.lankarna.nu/alkohol.htm
En person som under längre tid dagligen dricker öl (särskilt starköl) rekommenderas absolut att kolla sin leverstatus!
KOTJ MF skrev 2008-09-30 22:51:03 följande:
Dricka alkohol varje dag hörs inte sunt. Vart ska detta sluta? Det handlar nog om anledningen bakom drickandet också, inte bara mängden.
Gillar man öl kan man dricka lättöl till maten. Förresten käkar man väl inte godis eller glass varje dag heller. Fredagsölis?
I min värld låter det inte normalt