• ÄjKäj

Mamma men blir ofta kallad syster...

Jag är nu 25 men fick min dotter strax efter min 18-årsdag, många är gångerna då min dotter fått frågan om hon har "storasyrran" med sig. Hände senast igår när vi var i stallet o sen när hon svarar att jag är hennes mamma, vilket för henne är det mest självklara i världen, så ser de inte ens det minsta förlägna ut, tittar mest lite konstigt på mig.. När hon var mindre tyckte jag det var hemskt jobbigt, nuförtiden tar jag det med ro.. Men att vara mamma till henne är nåt jag är så stolt över och vill ju självklart visa det för hela världen så ibland sårar det mig ändå. Jag förstår att dessa människor inte har sagt detta för att vara elaka men om man är osäker kanske det vore bättre att inte säga nåt alls..?
    Heder åt alla unga mammor därute!

• Svar på tråden Mamma men blir ofta kallad syster...
  • Marma

då måste du få höra nåt ännu knäppare....min brors lärare i mellanstadiet trodde alltid att jag var hans bror trots att han sa till dom flera gånger....efter 5 gången gav han upp liksom :D

• stjernfall

Det är svårt det där. Men som du skriver dom menar ju inget elakt och det är inte alltid man tänker sig för.

Jag har ofta blivit kallad för mamma när jag gått med min lillasyster men det är inte mer än att säga att jag är hennes storasyster. Har aldrig tyckt det har varit jobbigt.

Jag tror man får försöka att inte lägga energi på att bli irriterad över det eftersom det ändå inte gör någon skillnad. Och antagligen kommer det väl bli bättre med åren

• JA77

Ta det som en komplimang! Om några år är du stot över att se ung ut! ;)

• MsBeauty

Jag blev ofta kallad mamma av andra när jag var ute med min brors dotter. jag var 15 då, såg verkligen inte ut att vara i "mamma ålder" och här finns inte många unga mammor.

• rosablomma

jag har oxå råkat ut för det en antal gånger. trots jag är 27 år fyllda så var det ngra veckor sedan bara när jag var med min åtta åring på vårdcentralenjag blev förfrågad om jag var syster eller mamma... tar det som en komplimang.. måste ju se ung ut då;)

• FruMähler

min mamma blev kallad mormor eller farmor när hon hade oss små....hon var runt 40 när jag å lillsyrran kom...

Ta det som en komplimang!

• tusshh

jag blev kallad mormor av min guddotters dagisfröknar.. å ja e' 21!!!! ser inte ens spec gammal ut.. skumt de där..

• SmileyMalin

jag är 23, min dotter 2 och min mamma 46. vi är ute och tävlar våra hundar en hel del tillsamnans och då tror dom flesta att att jag är storsyster till min tös och att min mamma är bådas mamma

• dogcatbird

Folk tror att jag är syster med min mamma, ofta. Det är inte så kul, för hon är 29 år äldre!!! Men vi är lika och ibland tror folk att vi är samma person.

Så det är nog likheten och inte bara åldern.

• dogcatbird

PS Hon var med min son på tandläkarbesök, då sade sköterskan att han skulle sitta i mammas knä. Dvs mormors!! Hon skulle varit 64 när han föddes i så fall

Svar på tråden Mamma men blir ofta kallad syster...