• domestica

Crescent barnvagn??

Hej!!

Har varit ute o kollat på barnvagn i barnvagnsjungeln, och OJ vad det finns o välja på.... fastnade lite för crescent classic, är det någon som har/haft den och kan ge ett betyg?? Bor på landet så det blir mycket att den ska in och ur bilen och promenader på dåliga vägar..??

Eller kanske har andra tips på bra vagn??

• Svar på tråden Crescent barnvagn??
  • Gizmo 75

Vi har en Crescent Classic sen ett år tillbaka och jag är helnöjd med den!
    Har inte varit några som helst problem.
    Vi bor också på landet och här har den fungerat kanon!
    Men sen finns det säkert dom som inte har varit nöjda med vagnen, men så är det med alla märken. Vissa har otur ibland.
    Men jag kan varmt rekomendera den!

Sara 920929 Julia 070902
  • ludenben

vi har köpt en men bebben har inte kommit än. Kompisen som bor på landet har en och hon är helnöjd med den. Frågade henne innan vi köpte vår och hon hade inget negativt att säga om den. Hon sa att eftersom de bor lantligt är de tvugna att ha den typen av vagn som är stabil och går bra att göra på ojämna grusvägar.

• ludenben

går bra att köra på ojämna grusvägar ska det stå

• domestica
    Svar på #3
    Precis sånt som jag vill höra:) (att den e bra) har ni köpt ny eller begagnad??
  • ludenben

vi köpte begnad. Fast hon vi köpte den av var inte nöjd med den. Hon tyckte den var för klumpig. Men det är olika smak, jag tycker inte det. Vill man ha en lättviktsvagn av typ bugaboostil gillar man nog inte crecent men om man vill ha en rejäl och stabil vagn så tycker man nog den jag skulle inte kunna tänka mig nån annan nu faktiskt. Funderade på en herqules raptor 3 spin innan men eftersom vi kör på ojämna underlag så passar nog denna bättre.

domestica skrev 2008-09-27 13:08:06 följande:
    Svar på #3Precis sånt som jag vill höra:) (att den e bra) har ni köpt ny eller begagnad??
  • Gsson6

Gud så bra att den får så bra kritik.. Vi ska köpa en sån vagn och bor dessutom oxå på landet...

Vi har en bebbe i magen.. Äntligen
  • eilien

Vi tänkte också köpa den men så ändrade vi oss pga det endast går att få den m mjuklift eller deras hårdlift inte som hel liggvagn om ni förstår vad jag menar... och jag har BF 19/12 så man vill få plats att bädda med mycket filtar eller åkpåse. Annars tyckte vi också att det verkade vara en kanonvagn. Grymt snygg också!

• trudeluttan

Hoppar in här av nyfikenhet. Har kollat på en cresent jag med men vet inte så mkt vad folk har tyckt om den. Velar mellan cresent och emmaljunga och så skiljer det sig lite i pris oxå på dom.

• sonija

crescenten är tyngre än emmaljungan (city cross), om det har någon betydelse för dig

• Tuttan27

Vi har beställt en cresent Classic modell -08 och vi fastnade för den sen första stund.
    Lagom nätt, bra o fälla ihopa, lätt o få in i bilen.. lätt o köra ja allt!
    Enligt personal i butik är Emmaljunga mkt tyngre o klumpigare än cresenten.

Svar på tråden Crescent barnvagn??