• Doris6

Hur många har varit med om att EDA inte tagit som den ska?

Är livrädd inför min andra förlossning och velar mellan vaginalt med mängder av smärtstillande och kejsarsnitt.

Vad jag undrar är dock:
    har hört om ett par där edan inte tog alls eller bara i ena sidan och allt blev mycket värre.

Hur var det för er?
    Har edan hjälpt eller stjälpt?

tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur många har varit med om att EDA inte tagit som den ska?
  • Parvens syrra

Jag har oxå hört det. Och även att man kan få svårt att kissa så dom blir tvugna att tappa en och at man kan få svårare att krysta.

Sen finns det även dom som berättat att det inte fått effekt som dom vill och andra som säger att det känts jätte bra efter att dom fått EDA.

funderar själv på hur jag ska göra men tror jag satsar på en vaginal förlossning utan bedövning som det känns just nu. Kejsarsnitt skulle jag aldrig vilja vara med om 

• Parvens syrra

är mer rädd för sprutor och nålar än själva förlossningen

• TheMilky

Min tog inte alls, men det var pga av att den åkte ut lite, och min jävla barnmorska brydde sig inte om att fixa det. Men det gick bra med bara lustgas och en morfinspruta.

• 3barn

jag har tagit eda två gånger,med mina två äldsta tjejer.Första gången funkade jätte bra   Andra gången tog det bara på ena sidan   När det tar riktigt så är det guld värt.....!

Alexandra980514,Emelie991107,Sabina020807,Saga051230
  • CasaMia

Jag fick eda och det var en 'lifesaver'. Kommer absolut att ta det igen om det inte går för fort.

♥ (¯`°?.¸ ღ Min Sanna kärlek ღ ¸.?°´¯) ♥
  • Årsskiftet

Jag har haft eda pga en stor bukoperation (alltså inte barnafödande) o då tog den bara på enda sidan men min läkare sa att det är väldigt ovanligt att den gör det. Om man slår ut på alla operationer där eda används.

• Årsskiftet

ENA sidan. Inte enda ;)

• OopsyDaisy

Min gjorde smärtan i ryggen 1000 ggr värre och hjälpte sen inte över huvudtaget. De ville sätta en igen, men jag vägrade. Det var det värsta jag varit med om. Dagen efter hade jag ett blåmärke efter sprutan som var större än en tennisboll. Med andra barnet var EDA inte ens aktuellt pga det som hände vid förlossning nr 1.

Menar inte att skrämmas, det här är bara vad JAG var med om.

Svar på tråden Hur många har varit med om att EDA inte tagit som den ska?