• nanci

Lidl, handlar du där?

Kom just hem från ett besök i den nyöppnade Lidl-affären, och helt ärligt är jag chockad! Det fanns ju inte en gång som inte var överfylld av värdelösa produkter med skyhögt sockerinnehåll och transfetter. Det är ju rena hotet mot folkhälsan med såna affärer!

• Svar på tråden Lidl, handlar du där?
  • Mayasmamma

handlar ALDRIG på lidl, vet inte varför men jag hittar aldrig ngt där förutom socker som du skrev, men jag vet att mina vänner brukar fynda lite då och då...

• AngelicaF

Ja, det gör jag, men bara vissa grejer. Typ deras blöjor till dagis.

• Saaaraa

Jag brukar handla lite gott där när jag blir sugen:P Men jag skulle ju inte fylla kylen, frysen och skåpen med mat därifrån. Hellre icas varor då.

• violet

Vissa saker ja, typ kryddor är superbilliga, SVENSKT KÖTT från Scan är mycket billigare där, choklad o.s.v

De har ju massa "vanliga" svenska produkter som finns även på Ica ex. fast för lägre pris.

• nanci

Ja, jag kan tänka mig att man verkligen kan fynda, men man måste nog veta vad man ska ha annars kommer man därifrån med ett sex-pack läsk och två kilo kakor för tio kronor dessutom :)

• Mossagti

Grönsaker brukar vara väldigt billiga dessutom. Har slutat att handla där pga personalen - aldrig varit med om sämre bemötande!

• vackrastarflow

ja en del, mest pga att jag har en runt hörnet. men är inte jätteförtjust. Scans kött brukar jag dock köpa där, och choklad.

• Mayasmamma

vi har fått en NETTO butik, skulle handla potatis där en gång, massssssvis med små djur i!!sedan en annan gång handlade jag munkar som var gamla....handlar inte så mykt där mer, ibland något som man behöver...typ blöjor, ersättning osv. Så Lidl kanske man borde gå till för att fynda blöjor då. Har för mig att de skulle ha bra blöjor men jag har inte provat dem. Men jag vet att andra råder till att testa dem

• Nyfiken gul

Vi handlar till 90% på Lidl.

Sketabilliga blöjor (dom är superbra, rekommenderas!! )  o barnmat samt mängder med fräscha grönsaker och frukt.

Vi har en stor o välsorterad butik och jag är jättenöjd med att handla där.

Massor med frysta grönsaker och frysta blandningar av olika slag, köttvaror är jättebilligt, mjölk och smör osv...

Handlar man där då och då så lär man sig snart vad som är prisvärt och bra att köpa.

Skit och jox finns väl i alla butiker - det är väl knappast bara Lidl som säljer sånt om man tänker efter...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Mayasmamma

vad kostar en barnmatsburk på lidl?ngn som vet ungefär?

Svar på tråden Lidl, handlar du där?