• nanci

Lidl, handlar du där?

Kom just hem från ett besök i den nyöppnade Lidl-affären, och helt ärligt är jag chockad! Det fanns ju inte en gång som inte var överfylld av värdelösa produkter med skyhögt sockerinnehåll och transfetter. Det är ju rena hotet mot folkhälsan med såna affärer!

• Svar på tråden Lidl, handlar du där?
  • mal

Köper blöjor på Lidl, och ibland deras underbara, mums!!

• Madam
    unclaf skrev 2008-09-27 16:49:58 följande:
    Why not? Ett argument jag kan köpa är att det är bättre att köpa närproducerade varor, och Lidl i Sverige har en hel del importerat. Å andra sidan har andra livsmedelbutiker det oxå.De av mina polare som inte handlar på Lidl gör det nog dock för att de tinte är "status", vilket är jättetöntigt enl mig.Som sagt, skitgoda tysla korvar med 100% kött! He he...
    För att han tycker att det är skitprodukter som säljs där (kan tillägga att han skyr euroshopper och andra billighetsmärken också). Själv har jag inget behov att handla där eftersom det är närmare till ica samt att jag inte tror att medierna ljuger om Lidls personalpolitik vilket ger mig avsmak inför kedjan.
  • Joonas

Jag köper tvättlappar och majs på burk på Lidl... De har god yoghurt med och så har de en finfin glassdisk. Gillar deras boubonvaniljglass...Räcka ut tungan

• aster

Kommer just från Lidl också, faktiskt!

Massor av fräscha billiga grönsaker, mer svenskt än på min Coop!
    Frukten är billig, men ofta trist.
    Ost, smör och mjölk finns från Arla.
    Knäckebröd, mjöl, ägg.
    Blöjor och välling, väldigt billigt!

Sen finns det också en massa fryst halvfabrikat som ser otäckt ut, men det köper inte jag...

• Avelyn

Älskar många av Lidls varor. Bryr mig inte så mkt om socker och transfetter etc. Är en totalt vettlös person Jag gillar billig god mat. ( för att inte tala om billigt bra tvättmedel etc )

• N1klas

Japp. Handlar massor där! Mycket svenskt kött. Kors i taket.
    Samma kött som i andra butiker men med en bättre prislapp.

«The art of Faderator»
  • aster

Lite roligt, att jag stod och vägde ett trepack "Festis 30% mindre socker" i handen. Jämförde inehållsförteckning och näringsdeklaration med en skum tysk apfelsaft i fempack som jag trodde skulle vara riktigt ruskig.
    Det visade sig vara lika mkt socker i båda, så jag vet inte vad Festis har jämfört sig med?

Det är nog inte nyttigare på ICA, bara för att skräpmaten kommer från Findus och BoB, som vi är vana vid.

• nanci
    aster skrev 2008-09-27 17:05:54 följande:
    Lite roligt, att jag stod och vägde ett trepack "Festis 30% mindre socker" i handen. Jämförde inehållsförteckning och näringsdeklaration med en skum tysk apfelsaft i fempack som jag trodde skulle vara riktigt ruskig.Det visade sig vara lika mkt socker i båda, så jag vet inte vad Festis har jämfört sig med?Det är nog inte nyttigare på ICA, bara för att skräpmaten kommer från Findus och BoB, som vi är vana vid.
    Nä, det tror jag inte heller. Saft är saft. Skräp som skräp. Men Lidle har väggarna och golven (!) fulla med saft, juice, läsk, kakor, choklad, godis, chips, kex, sockrade flingor osv.

Ica har också dsft och sockrade flingor, men utbudet är mer balanserat.
  • Zezana

Enda jag köper där är sockerfritt tuggummi (något jag är beroende av & har rådfrågat tandläkaren om, han sa att så länge tuggummit är sockerfritt, så spelar det ingen roll vilken sort man väljer)

• Ejin

det är lika roligt och underhållande varje gång en sån här disskussion uppkommer.... jobbar själv på lidl så ja har ju lite koll på vad för produkter som finns... o det är så underhållande att folk genast tror att bara för att det säljs på lidl är det skit me livsfarliga ämnen... djur som kryper omkring, icke miljövänligt o skumt o strösta allmänhet... för de första finns det dom flesta bas artiklar av svenska märken som finns på ica eller vad som helst.. för de andra så finns det en hel del, tex korvar o pålägg m.m som innerhåller MER kött o mindre skit än vad vissa svenska varor gör...
    o så fort nånting om lidl kommer upp.. om en enda person hittar en lite spindel i maten så är det helsidor i aftonbladet om hur hemskt det är men säkerligen har samma sak hänt i alla dom andra kedjorna men då blev det inte ens en notis... nä ica måste packa om o sälja för gammal köttfärs som har luggit på golvet för o ens uppkomma med samma disskussion...
    o de här me ekoligiska varor o o miljön... vissa varor har t.ex inte svanen märkt för dom har helt enkelt inte genomgått nått test för dom e ju inte svenska...vilket inte behöver innebära att dom skulle vara sämre på nått sätt... men visst.. ekoloigskt finns ju inte i nån jätte mängd.. men eftersom jag har en sambo som jobber på ica så vet jag att ekologiskt säljer ju inte direkt som smör nån annastans helller så de e konstigt hur ekologiska alla bli så fort lidl kommer på tal...

Svar på tråden Lidl, handlar du där?