Inlägg från: frökenE |Visa alla inlägg
  • frökenE

Mina två änglar

Styrkekramar till dig Ts!! Det är svårt att sätta sig in i hur det måste kännas i en situation som din. Att förlora det käraste man har. Jag kan inte ens tänka tanken hur det skulle vara att förlora min son. Dina små verkade vara så glada och härliga barn. Du har säkert många fina minnen med dem som du kan ta fram när det känns tungt. Storebror tar nog väl hand om sin syster där i himmelen. Kram!

• frökenE

Inte nog med all sorg, så var du ju tvungen att vara på rättegången med. Kännde du verkligen inget hat mot denna kvinna? Som förstörde ditt liv och sen säger att det inte var hon... Det måste ha varit väldigt frustrerande.

Du har ju även varit ganska uppvaktad av press från från alla håll och kanter. Hur känns det? Känns det bra att få prata av sig eller är det jobbigt att inte bli lämnad ifred?

Hoppas du inte tar illa upp av mina frågor, det är inte meningen. Jag är bara lite nyfiken. Du behöver absolut inte svara om du inte vill...

• frökenE

Lycka till idag Emma. Hoppas det går bra. Håller tummarna för er.

• frökenE

Emma, jag kom på en fråga jag tänkt på ibland...Pratar hon nån svenska, tyskan? Eller har hon tolk eller pratar hon Engelska?

• frökenE

Många tårar har trillat ner för mina kinder ikväll, när jag läst ikapp litegranna.
    Men när du berättade att Max brukade flämta istället för att säga vov vov om en hund, så kunde jag inte låta bli att le. För precis så gör min son. Tungan åker ut åsså flämtar han och ler

• frökenE

Hej Emma, Hoppas du har en bra helg. Egentligen borde jag inte sitta och läsa här innan jag ska gå och sova för jag drömmer alltid så konstiga drömmar då. Men det är svårt att låta bli för du skriver så öppet om allt så man blir alltid så rörd. Det känns verkligen som man lär känna dina barn i efterhand. De blir mer och mer levande för varje sak du berättar om dem, och jag kan inte låta bli att berätta för min omgivning om en del saker du skrivit. När jag berättat om krokodilen du gav till tjejen, börjar nästan alla gråta. ( inte så konstigt )

Tänk, nu har den här tråden varit öppen i snart 1 månad och det är redan 1629 inlägg. Sen när man ser hur många som har varit in och kikat är det otroliga 134.646 st. Vi är många som följer dig Emma!! Kram och Gonatt.

• frökenE

Jag förstår inte varför de skulle vilja testa ditt minne igen... Jag tror då på dig till 100%, för om du inte vore säker så skulle ju "den riktiga mördaren" vara på fri fot... Så jag vet att du verkligen är säker på din sak!

Hoppas du förstår hur jag menar...Du skulle ju inte anklaga nån om du inte var säker...

Ibland funderar jag...tänk om du inte hade vaknat efter attacken, då kanske hon aldrig blivit fast.(hemska tanke) För några andra vittnen fanns ju inte. Tänk vilken lyckoträff att Englas mördare åkte fast med, nån råkade ta bilder med en ny mobil på både Engla och mördarens bil. Annars hade nog han aldrig åkt fast.

• frökenE
    emmy840508 skrev 2008-10-30 21:46:39 följande:
    Men, när jag fick veta att de var borta så var de redan borta. det fanns inget jag kunnde göra. Utan jag bara lade mig ner. Jag sjönk ihop, all kraft rann ur mig och jag frågade mig själv vad sjuttonm som hänt. Jag fick inget svar från någon alls....
    Ja, usch vilken hemsk tid det måste ha varit där på sjukhuset när allt började sjunka in om vad som hänt...Hjärtslitande att bara tänka på det.
    Helt otroligt att du reste dig upp och kom ikapp för att dela med dig till svenska folket om kärleken till (och mellan) Max och Saga och deras allt för korta liv.

När jag såg programmet i tv4 så förstod jag frasen "för att hon är Emma". Inte många hade kunnat vara så öppen och positiv och samtidigt prata om det hemska som hänt. En stor eloge till dig!

Lycka till på resan, hoppas ni får en vistelse i London. Det är bara att kolla upp på himmlen, det är ju samma måne och samma sol som vi har här
  • frökenE

När man hör texten till Empty room så förstår man verkligen varför ni valde just den. Den är som skriven till er... Jag kan tänka mig att det är precis så det känns. Nu kommer jag för alltid förknippa Max och Saga med den låten och tänka på dem varje gång jag hör den. Tack för att du delar med dig!

• frökenE

Emma, när du sitter där i rätten och det känns tungt, blunda och föreställ dig hur många själar som finns där bakom dig....Max och Saga, din familj, och alla vi som står bakom dig (d.v.s hela Sverige). Och se sen hur många själar som är med tyskan...INGEN!! Då kommer du nog känna styrkan. Kram!

Hoppas du mår bra efter allt som har hänt idag.

Svar på tråden Mina två änglar