• tov

Mina två änglar

emmy840508 skrev 2008-09-28 11:22:09 följande:
    God förmiddag på er alla. Jag har nu läst ifatt mig på vad ni skrivit. Jag läser varje inlägg noga o det berör mig så djupt. Jag skulle vilja svara på allihoppa, så att ni för ett personligt svar alla ni som bryr er stöttar o finns där.Jag hadde en bra kväll igår, mina vänner e helt fantastiska. Vi åt lite kräftor och satt o pratade mest hela kvällen.Ja, som ni skriver så är allt så ofattbart, jag vet inte riktigt om jag tagit in allt som hänt. Jag har ofta fått höra att jag verkar så stark, oberörd, o jag verkar inte sörja. Men, mäts sorg i tårar? Jag måste erkänna, jag har svårt att gråta inför andra, att bara släppa o gråta ut. Men, innom mig finns tårarna, jag förklarar det som att jag gråter innom mig. För hjärtat blöder ibland. Jag går ofta till barnens grav, när jag går dit själv så släpper det. Jag gråter o brukar sitta där hos dom o prata med dom tills det inte finns några ord kvar. Deras viloplats är så fin, den har jämt vart full av blommor och nu mot hösten så tänder vi ljus det lyser alltid minst två ljus, det e så fint. Det står leksaker änglar, gosedjur o massa massa hälsningar. Stenen har kommit också. Den består av två händer som håller upp ett stort hjärta. På hjärtat står det två änglar, tätt tätt ihop o fångar himlens stjärnor. Bredvid den står deras namn. Framför stenen står ett kort på dom som deras pappa ställt dit. Där kan jag minnas barnen o gråta.
    Jag tycker detta är så fruktansvärt (som alla andra) dina två små vackra änglar som är bort från jorden men kommer naturligtvis alltid finnas för dig för alla i våra hjärtan.Jag tycker det är så hemskt de kan jag inte ens beskriva med ord kommer aldrig kunna förstå att de kan finnas någon som helvetisk jävlig som ens kan tänka tanken att göra illa två små fina vackra så änglar.
    hoppas jag inte gör dig ledsen att jag skrivit om det.
    ville bara egentligen sända en stor kram och berätta att jag gråter med dig.
  • tov

barn är underbara med deras funderingar tankar och små söta teorier:)

emmy840508 skrev 2008-10-12 18:16:30 följande:
    åååå, vad väldigt fint du skriver. Tack.Under den här tiden när jag inte vart inloggad på datorn på ett tag o funderat mycket fram o tillbaka så har jag ett till minne som jag gärna vill dela med er.Det var mitt på dagen. Max var i vardagsrummet och lekte och jag stod i köket och lagade mat. Helt plötsligt kommer Max springande och ropar "mamma mamma det är TVÅ solar. (han håller upp en hand och visar två fingrar)"Jag skrattar och följer med honom in i vardagsrummet för att titta. Då ser jag vad han menar. Solen lyser bakom ett moln. På andra sidan himmlavalvet så syns månen svagt.Jag beättar och pekat ut att det e månen han ser där borta. Då rynkar Max ögonbrynen och säger "det är inte kväll, det ÄR två solar" Mina förklaringar blev långa och krångliga, så Max gick ifrån våran diskussion upp i soffan för att studera sina två solar mera. För mamma har faktist fel.
  • tov
    emmy840508 skrev 2008-10-13 20:58:00 följande:
    Idag har jag verkligen inte hunnit läsa något alls här. Jag ska sätta mig o läsa igen allt imorgon. Det e en stor dag imorgon. Dommen kommer. Läskigt, men ni ger mig styrka och jag känner stöttningen från er.... känns som jag har er alla bak i ryggen. Jag ska åka till v-ås imorgon och finnas där när domen kommer. Jag skriver när jag kommer hem. Tack för att ni finns, så jag orkar mer.
    lycka till håller på er!
    kram
  • tov

jätte fina bilder och rörande texter på max och sagas sida. dom är så fina man kan se hur härliga änglar dom är bara genom att se dom.

• tov
    Analoga skrev 2008-11-30 17:45:15 följande:
    Hej Emma! Läste om dig i Aftonbladet idag. Du ser lika go och glad och strålande ut som vanligt   Lider verkligen med dig och din familj, jag förstår att julen blir en jobbig sak att gå igenom. Bra att du verkar ha en så varm och god familj att luta dig emot.Många kramar
    har nån länk till artikeln?
  • tov
    faster skrev 2008-11-30 22:36:49 följande:
    finns tyvärr ingen det kom bara i pappersform...
    aha
  • tov

jag fattar inte ens att hon får överklaga,
    detta är fruktansvärt att bara se hennes fula ansikte får mig att spy.
    när man ser dina vackra barn börjar jag bara gråta så vackra och oskyldiga jag fattar inte ens hur man kan tänka tanken att röra dessa små fina oskyldiga änglar
    jag fattar inte hur man kan lägga en hand över huvud taget på ett barn.
    och du emma är en så otroligt vacker männsiska både på ut och insidan du är så stark och jag beundrar dig så otroligt mycket!
    Jag vet att dina fina änglar tittar ner på sin mamma varje dag och är så stolta över deras underbaste mamma!

• tov

ja fy fan jag har inte ord jag har bara inte det.
    var är rättvisan detta är bevis på att de inte finns någon.

• tov

030507 skrev 2008-12-05 21:09:33 följande:
    [citat]
    anytime.tv4.se/webtv/?progId=656657anytime.tv4.se/webtv/ som detta önskar jag nästan man hade dödsstraff i sverige.
    [/citat

Håller med!

• tov

Du emma är den bästa mamman ett barn kan få!

• tov

dino77 skrev 2008-12-05 21:18:43 följande:

Ge mig 4 sekunder med den där jäveln, det räcker sen skulle hon fan inte sitta där o flina! Gud vilken äcklig människa! Hoppas hoppas att hon blir dömd och placeras bland folk som vet vad hon gjort..Och till dig Emma, så otroligt stark du är i allt detta, vi tänker på dig, stöttar dig och sänder all vår styrka. Kramar
    det vet jag att hela sverige kan hålla med om hela världen!!!!
  • tov

emma du är en förebild för hela svenska samhället.

Svar på tråden Mina två änglar