Inlägg från: grodanboll85 |Visa alla inlägg
  • grodanboll85

Mina två änglar

hej emma

kan inte i min vildaste fantasi sätta mej in i den sorg å tomhet du måste känna efter dina vackra små änglar. så hemskt detta som hänt å de lyser alltid två ljus här hemma för å hedra dina små änglar. När man läste om de som hände så brann tårarna bakom ögonlocken på en de hemskaste som kan inträffa de är när ens barn rycks ifrån en å de tragiska hände dej usch mår illa över å bara tänka på allt som hänt dej. Men dina änglar kommer alltid finnas hos dej å ta hand om dej även fast dom rycktes så tragiskt ifrån dej så finns dom alltid där för dej deras älskade mamma. De är nu dina skydsänglar som kommer skydda dej mot allt ont. De svider i mitt hjärta bara tanken att förlora ett barn. Ne usch finns inga ord som kan beskriva de fruktansvärda du å din familj varit med om men jag vill iaf sända massa varma kramar till dej å din familj å alla andra runt dej som drabbats med dej.

Å givetvis till alla andra ängla föräldrar vill jag oxå sända alla mina varma kramar å tankar till.

MVH cissi

• grodanboll85
    emmy840508 skrev 2008-10-01 19:06:47 följande:
    ja, hur gör jag får att skapa ordning i huvet? Jag pratar o pratar, skriver o upplever o kämpar att få reda på allt, lägga bit för bit av pusslet. Men framför allt delat med mig på alla sätt och vis av vad jag har i huvudet. Det har hjälpt mig enormt. Och på nåt sätt får jag ordning i mitt huvud av det. Jag e så tacksam för att jag hr så många som orkar lyssna o orkasr finnas vid min sida hela tiden.
    De måste kännas skönt å veta att många av svenska folket tänker på dej å stöttar dej i detta. Måste ge dej en enorm kraft å styrka å orka gå vidare. Å du gör de för din egen skull & framför allt för dina älskade barn som är med dej hela tiden i ditt hjärta å du vet att de har varandra där i "sommarlandet" där de finns nu å väntar på dej när din dag är kommen om många många år men de kommer alltid vänta på dej deras älskade mamma.

Kram
  • grodanboll85

hoppas denna onda människa får de staff hon förtjärnar fast livstid är ett för milt straff hon ska égentligen torteras så som hon torterat dej å dina barn. Ne usch. Hoppas att de blir ett så bra straff de kan bli idag tänker extra mkt på dej idag Emma. Många bamse kramar till dej å din familj

• grodanboll85
    idaja skrev 2008-10-08 14:44:16 följande:
    Detta hemska som har hänt har verkligen blivit stort.Här ser jag ett stort deltagande hos er mammor/änglamammor som läser Emmas inlägg. Jag själv är Emmas största lillasyster Ida. Tanken har funnits länge hos mig att starta ett forum här på familjeliv för att få ventilera och skriva av oss. Men ville lämna detta beslut till Emma eftersom jag inte visste om/när hon ville gå ut med det. Visserligen har det stått massor i tidningarna om det fruktansvärda som hänt, men ni förstår säkert mitt beslut ändå. Jag måste skriva och tacka er alla för allt stöd och alla uppmuntrande ord! Det är det vi har levt på och som delvis gjort att vi klarat oss igenom allt det senaste halvåret. Under tiden Emma låg på sjukhuset var media trycket ganska stort. Men mitt i allt så fanns allmänheten där som skickade blommor och kort, grannar som kom med mat och fika, kompisar som fanns vid ens sida och såg till att vi klev upp på morgonen, fick i oss mat och orkade med vardagen.Ni kanske inte tror att ett litet "Tänker på er" eller "Beklagar sorgen" betyder så mycket i allt det jobbiga och hemska för oss. Men jag tror att jag pratar för hela vår familj när jag säger att det är dem orden som värmer mest och som får oss att orka med livet. Saknaden efter mina små syskonbarn är enorm. De var världens gulligaste och bästa ungar! ALLT jag gör påminner om dem. Skulle göra vad som helst för att få tillbaka dem.... Jag har läst igenom många av era inlägg och måste säga att ni alla skiver många uppmuntrande ord. Många av er frågar hur Emma kan vara så stark, hur hon sörjer, hur hon orkar med livet.Emma är sådan som person är det bästa jag kan säga om detta.Jag och Emma har alltid stått varandra nära som systrar (även våran lillasyster!). Emma har alltid varit min förebild och jag har alltid sett upp till henne (och gör fortfarande!). När jag var liten sa jag alltid att jag skulle bli som hon. Stark, glad, positiv och världens snällaste! Jag är fortfarande förundrad över hur en människa kan bry sig så mycket om andra när den själv har mycket att tänka på och mår dåligt. Men Emma är sån!Alla sörjer på sitt sätt, även Emma.Vi i familjen finns där för henne när hon behöver det.Den bästa systern man kan ha! (Självklart är min andra syster också bäst!) :)
    hej Ida har tänkt mkt på dej oxå du kanske inte minns vem jag är men jag har träffat dej många gånger på gymnasiet du gick i samma klass som en av mina vänner. När jag fick veta detta som hände din syster tänkte jag direkt på dej oxå. Hoppas du har de så bra de kan bli idag. Å måste säga Emma å er andra syster ska vara stolta över att ha en syster som dej många kramar till dej Emma å resten av er familj å vänner
  • grodanboll85
    idaja skrev 2008-10-09 07:06:26 följande:
    Svar på #693Hej. Nej, eftersom jag inte kommer in på din sida här på familjeliv så kan jag inte säga om jag vet vem du är eller inte. Tack, det värmer att veta att så många tänker på oss.
    lägger till dej så kanske du känner igen mej gick i sp3B iaf kram
  • grodanboll85
    grodanboll85 skrev 2008-10-09 19:59:16 följande:
    lägger till dej så kanske du känner igen mej gick i sp3B iaf kram
    fast tyvärr har jag ingen bild på mej själv men om du har en skolkatalog kvar kika heter iaf cecilia björn berg ännu en kram till både dej å Emma
  • grodanboll85
    SBoren skrev 2008-10-09 20:05:12 följande:
    Förlåt. jag skriver som jag känner dig... Inte meningen. Hoppas du inte tar illa vid dig. Men precis förlorat en son, det gör så ont...Tänker på er och era barn som blev berövade livet. Så himla orättvist. Så fruktansvärt.Min svägerska blev berövad livet oktober 2005, hon han bli 36år. Också så oskyldig,skulle inte göra en fis förnäm. Skulle ju bara va på jobbet och sen cykla hem. Men istället bli rånad och brövad sitt liv. Varför mörda någon sån oskyldig människa?Ingen som åkt fast än...Jag hoppas den som gjort detta mot dina barn och dig och er familj att den åker fast....Så du kan få någon ro och kanske börja sörja...Ta hand om dig.Kram Sofie
    Beklagar sorgen efter er yngsta sonGråter va in å läste på din press tårarna rinner ner för min kind usch ingen förälder ska behöva vara med om detta å förlora ett barn ne usch. Å beklagar din svägerskas tragiska bortgång många kramar till alla er där ute som är änglamammor lr förlorat någon nära släkting/ar.
  • grodanboll85
    SBoren skrev 2008-10-09 20:28:30 följande:
    grodanboll85: Tack för dina fina ord...Ne man ska inte behöva förlora sitt barn. man vill ju bara ha dem i sin famn... Gör ont...
    kan inte i min vildaste fantasi förstå va alla ni vackra änglamammor går igenom. Kan bara sända mina varmaste kramar till er som ett litet ljus i mörkret.
  • grodanboll85
    Rastafairy skrev 2008-10-21 12:08:10 följande:
    oj vad menar ni för bilder? Ska jag ta bort min på bloggen?
    ne jag tror de menar obduktionsbilderna som ligger ute på nätet på Max å Saga.
  • grodanboll85
    emmy840508 skrev 2008-10-21 20:21:07 följande:
    Jag kom på det. Att efter begravningen så berättade hon som har haft hand om allt från Fonus hur det såg ut i kistan. Vi hadde valt kläder som vi visste att barnen tyckte om som vi ville att de skull ha på sig. Max fick ett par finare jeans och en jättefin och speciell skjorta. Strumpor fick de inte tag på eftersom polisen hade huset avspärrat länge. Men när jag var där på "vallningen" med polisen så bad jag innan jag gick ut igen att de skulle hämta ett par dinosarie strumpor på tvättställningen som Max älskade att ha på sig. Så han inte skulle frysa om fötterna tyckte jag. Jag fick inte gå in själv och hämta dom. Men teknikerna hämtade rätt strumpor åt mig. Saga hadde en jättefin klänning och ett par rosa strumpbyxor. Kistan var klädd i tyg på insidan. De fick täcke och kudde, med sängkläder på. Max låg på rygg, men ena amen utsträckt och elefanten under den andra. Saga låg lite på sidan på Max utsträckt arm. med sin dock i famnen. Jag har själv inte vart med och sett detta. Men de berättade det för att jag skulle känna mig trygg. Jag tyckte kistan såg så liten ut. Men hon försäkrade mig om att de INTE hadde det trångt. Det blev en vit syskonkista.
    Å va fint de lät nu har dom varandra för alltid
  • grodanboll85
    emmy840508 skrev 2008-10-25 21:12:45 följande:
    Svar på #1632Ja, jag fick se dom innan de begravdes. Långt innan faktist. När jag åkte från sjukhuset till det skyddande boendet så åkte vi till ett sjukhus där de fanns. Jag hadde sagt ifrån innan att det var för tidigt att se dom. Men de tyckte det var viktigt, jag kännde mig inte redo. Men jag e glad att de tjatade på mig. Vi kom in i ett litet rum med stolar och ett bord. De hadde tagit kort på barnen som låg i ett angänsande rum. Vi satte oss ned och fick se korten. Jag tog kortet och tittade sakta på det, tog det nämare och närmare mig. Det var Max o Saga, men jag förstod inte att det var dom. De låg tätt tätt i samma säng. De hadde täcke över sig med blommor ovanpå. De öppnade dörren men jag satt kvar på min stol. Mina anhöriga började gå in. Tillslut gick jag fram, sakta fram till dörren jag såg sängen. Jag gick ännu lite längre och såg allt, jag såg barnen ligga där, de hadde varandra, tätt tätt intill. Jag tog ett steg in i rummet, så jag stod bara tre meter ifrån att röra vid dom. Men jag orkade inte, jag sa att jag älskade dom. Sen gick jag ut. Jag var rädd. Max hadde en hetta på huvudet. jag började fundera på varför. Jag visste ju inte vad de avlidit av. Så jag misstänkte att han också fått skallskador. Saga hadde en lite mössa på sig. Så jag funderade åt det håller med henne med. Ingen ville svara på några frågor. Jag blev ensam med mina funderingar. Idag ångrar jag så himmla mycket att jag inte gick fram, tog dom i handen och fick röra vid dom en sista gång. Jag ångrar så djupt att jag missade den chansen.
    usch va hemskt å se sina små barn så där kan inte ens föreställa mej de bara ryser i kroppen å tårarna rinner ner för mina kinder när jag läser detta. Men du va väldigt väldigt stark som gick så långt som in i rummet å du tittade iaf på dina älsklingar å sa att du älskade dem å de vet dom om oxå å du ska veta att de älskar dej oxå även fast de inte finns här på jorden så finns de för alltid i ditt mamma hjärta de stora mammahjärtat som du har å de hade världens bästa mamma å just nu är de väldigt stolta över dej å de är dina skyddsänglar nu nu kommer de ännu fler tårarGråter
  • grodanboll85
    emmy840508 skrev 2008-10-27 20:05:26 följande:
    jag e inte så duktig på det där med datorer. Men har försökt o fixa så bloggen ska synas nu. lyckades jag?
    usch fick massa tårar nu när jag läste din blogg men gud så fint skrivet de vaGråter vi alla önskar att detta bara är en mardröm som vi alla vaknar upp ifrån så fort som möjligt men tyvärr är de inte så tyvärr är de detta de nya vidriga samhället vi lever i *tårarna rinner*
  • grodanboll85
    idaja skrev 2008-11-15 16:57:59 följande:
    Nej att bära på sådana här saker är inte bra, det märkte jag ganska snabbt. Blev ganska omgående rädd för mitt eget hem. Detta beror nog på att det just hände hemma hos Emma. Att man inte ens ska få vara trygg i sitt eget hem är sorgligt...Jag sökte därför ganska snabbt upp hjälp hos Posum gruppen som startat på grund av denna krissituation samma natt som det hände. Jag tyckte dock inte att jag fick ut så mycket av det. De lyssnade och var väldigt förstående, men jag behövde mer hjälp än så. Jag behövde verktyg för att kunna leva, kunna vara hemma i mitt eget hem och att kunna hantera ilskan och sorgen. Här fick jag också kämpa för att få hjälp. När jag ringde psyk mottagningen så säger hon dels att jag är för ung för att komma till dem (jag var då 22 år, fyllde 23 i Augusti). Sen sa hon något väldigt klumpigt, som jag senare förstod att hon kanske menade väl med, men hennes ord och sätt att säga det på i det sammanhanget, dessutom bara efter knappt 2 veckor efter det hänt var inte passande. Hon sa till mig i telefon "men du ska se, att det här hemska kommer bara föra något gott med sig för dig, så det ordnar sig". Någon som fattar hur man kan säga så till en som gråter i telefon för att den behöver hjälp för att kunna leva ett liv? Var hos familjeläkare några dagar senare på grund av att jag knappt åt någon mat och rasade i vikt (gick ner 6 kilo på 2 veckor). Han ansåg att jag behövde hjälp av psykolog och det tackar jag honom verkligen för! Han skrev remiss och bara 1 vecka senare fick jag komma till psykmottagningen. Tänk att man ska behöva kämpa sig till allt! När något sånt här sker ska det finns proffshjälp som bara vill hjälpa till och även gör det! Jag hatar samhället för att man ska behöva slita och dra själv när man är den som behöver hjälp!!Människor runt mig har pratat en del om att Emma svävade melan liv och död hon med... Men nej, det förstod jag nog aldrig. Tror aldrig jag tänkte så. Eller jo... innan pappa och Emmas sambo fanns på plats trodde jag hon var död. Då visste vi bara att det var illa, inte vad för skador eller något sådant. Men sen har jag hela tiden tänkt att Emma överlever! Hon är min starka storasyster som klarar allt!!! Och se.. det gjorde hon också!! Hon är bäst! hon har verkligen visat att hon klarar allt i livet, även fast hennes två ögonstenar inte finns längre. Att berätta för Emma om barnen är nog bland de svåraste jag gjort. Men samtidigt har det varit en bearbetning för mig. Jag tror inte jag ville förstå att barnen var borta i början. Jag tänkte hela tiden att dem var hos någon som tog hand om dem, eller på sjukhuset i Örebro och lekte. Låter kanske dumt... men huvudet fungerade inte riktigt i början.. När vi sen fick upprepa för Emma att "barnen är döda... de är i himlen hos mormor Kajsa" så värkte det i mitt hjärta nå fruktansvärt! Många gånger kom det tårar också. Mitt hjärta blödde... Men när jag satt där bredvis Emma, höll hennes hand, klappade henne på kinden och upprepade de hemska orden, så sjönk det in mer och mer för mig också. Max och Saga finns inte kvar hos oss..
    dom finns inte kvar här på jorden men de finns alltid med er i era hjärtan ingen kan någonsin ta dem ifrån er när de finns i era hjärtan å ni å dessa små fina udnerbara varelser som Max å Saga är finns i svenska folkets hjrätan oxå de finns överallt å ni oxå för den delen. Du, Emma å hela eran familj är så otroligt starka å jag beundrar er alla å vill krama om er allihopa med en bamse kram
  • grodanboll85
    solfrost skrev 2008-11-22 12:04:56 följande:
    kanske inte var så snyggt att lägga ut datum här?Har du fått sms så var det nog personligt?Jag ska väl inte lägga mig i det, men jag hoppas innerligt att det inte blir problem av det, isåfall hade jag nog bett att få ta bort det inlägget!Tänder tre ljus här med och låter dem brinna hela helgen.Kram
    om ni går in på www.magazin24.se så kan ni läsa där om när hovrättsförhandlingarna tas upp
  • grodanboll85
    solfrost skrev 2008-11-22 12:35:51 följande:
    dåså måste det ju vara ok
    ja jag tror inte Emma tog illa upp för någon skrev ut datumet. Emma är ju så stark å hon svarar ju på allt som frågas så tror då inte hon tog illa upp av att datumet skrevs här. Många varma kramar till dej Emma hoppas ni vinner i hovrätten oxå å "monstret" får livstidsfängelse + livstidsutvisning
Svar på tråden Mina två änglar