emmy840508 skrev 2008-09-30 11:19:18 följande:
Otroligt fint skrivet. Fint sagt av dottern, även fast hon kanske inte var medveten om det då. Det e nog som du säger, barnen som väljer sina föräldrar, och då är jag otroligt lyckligt lottad. Jag e så glad över den tiden jag fick med mina små. Så mycket kärlek.... Max sa ofta, "mamma vet du? jag älskar dig" De orden kommer jag för alltid bärja med mig. Jag hoppas han kan höra mitt svar där uppe i himlen fortfarande. Att jag älskar honom också. Massor....
Jag tror att han kan höra dig, även dina tankar känner han. Bara för att man inte kan se något, betyder det inte att det inte finns där. Han finns nog närmare dig än du tror.
Jag tycker att du har kunnat sätta ord på allt som har hänt på ett så bra sätt. Själv sitter man och skriver, raderar, skriver igen, raderar, för att man tycker att orden blir så futtiga och utan mening. Det är svårt att sätta ord på vad man vill säga till dig. Vilken pappa du verkar ha, som stöttat och verkat så lugn, samma lugn som du verkar ha. Vilken styrka du har, även om sorgen finns där.
Jag tänker på dig och barnen varje dag.