Inlägg från: minbebis76 |Visa alla inlägg
  • minbebis76

Mina två änglar

Vet inte vad jag ska skriva... finner inga ord för den fruktansvärda sorg och smärta ni måste känna. Vill egentligen bara sända mina varmaste tankar och många kramar till dig och din familj.

• minbebis76

Åh, det river i mitt hjärta när jag läser vad du skrivit. Har inte velat följa hela erat öde i pressen men så dök du upp här och jag har börjat läsa. Inte velat för jag mår så dåligt av sådant. Självklart är det inget emot det ni får leva med varje dag.
    Är så fruktansvärt ledsen för eran skull. Mitt hjärta blöder för er!
    Välkommen hit och hoppas du känner att du kan skriva av dig här. Vi är många som läser, lyssnar och kanske stöttar.

Kram

emmy840508 skrev 2008-09-28 17:08:53 följande:
    Så många vackra inlägg. Villket enormt stöd. Jag måste sätta mig o svara på vissa saker, det går inte att låta bli. Ibland går tankarna som någon av er skrev, att hur sjutton hadde det känts om någon av barnen avlidit av en sjukdom, hadde det kännts på samma sätt? El hadde det vart annorlunda? Spontant känner jag att det självklart vart anorlunda, men det hadde nog gjort lika ont. Ingen sorg är djupare än den andra. Så därför känner jag mig trygg i att prata med er som mist sina barn även på många andra sätt. Vi har olika uppleveleser bakom oss, men sorgen i hjärtat har vi gemensamt. Om barnen avlidit av en sjukdom el liknande hadde jag fått ta farväl, jag hadde inte lämnat deras sida om de vart så sjuka, så jag hadde antagligen vart där. Kanske haft de i knät el iaf fått säga att jag älskade dom innan de tog sitt sista andetag. Det som hände mina små var att de fick bevittna när jag, deras egen mamma blev misshandlad, villken skräck för ett sånt litet barn. Därefter få samma fruktansvärda upplevelse. När händelsen var över tog det ca tre timmar innan deras hjärtan slutade slå. Först pojken sen flickan. Jag var då påväg i helikopter till ett annat sjukhus. Jag fanns inte ens i samma stad el ens vid medvetande när barnen lämnade livet. Jag kunnde inte hålla deras händer deras sissta minuter.
  • minbebis76
    emmy840508 skrev 2008-10-08 17:08:42 följande:
    Ja, nu e vi hemma från tingsrätten, Det gick väldigt snabbt. Förvånanasvärt snabbt. När vi skulle resa oss och gå ut igen så förstod jag inte riktigt vad som hände. Men det var skönt, för det var otroligt jobbigt att sitta där mitt emot den kvinna som gjort så frukstansvärda saker. Hur sjutton skulle man kunna föreställa sig ens att hon stått där med *** och slagit mina barn. Jag vet ju att hon slagit mig, jag såg ju henne, jag minns henne. Men barnen... varför!!!! Allt har liksom sjunkit in bit för bit. Nu var jag mer åhörare än tidigare, så jag lyckades känna efter o tänka lite. Åklagaren bad att få prata med mig och vi gick upp på hennes rum. Det var ganska skönt, att få komma undan lite, även fast jag haft god kontakt med pressen så orkade jag inte just då. När vi var klara med mötet så gick vi ner till min familj som tålmodligt väntade på oss. Pressen var kvar, men det gjorde inget. Jag pratade gärna med dom. Vi fick ju ingen dom. Den kommer först på tisdag. Jag fick frågan hur det känns att vänta ännu mer. Men jag vet ju att hon kommer få någon påföljd. Villken det blir kan jag iaf inte påverka, så då kan jag lika gärna vänta.jag hadde, som jag alltid haft under rättegången Max spindelmannen dock med Sagas napp hängandes kring handen, i mitt knä... det ger en trygghet och en kännsla av att barnen är med mig.
    Har nästan längtat hem för att få sätta mig här och läsa idag igen. Har funderat mycket på en sak men inte riktigt velat fråga. Emma, du har ju flera gånger sagt att vi gärna får fråga saker så nu chansar jag och hoppas att du inte tar illa upp.
    Har du ork att berätta vad som hände när hon kom? Du öppnade dörren, vad hände sen. Sa hon något innan?

Som många andra skrivit hoppas jag att straffet blir långt... Inget straff är straff nog.

Otroligt fint också med ideén om lapptäckena. Tror att du precis startat en trend - Emmatäcket Ett täcke fyllt av minnen att få smeka eller lukta på.
  • minbebis76

Ser att du är inne Emma - gå och lägg dig vännen
    Kommer att hålla tummarna stenhårt under morgondagen och hoppas verkligen att straffet blir det strängaste som finns i sverige. För övrigt så tycker jag inte att något straff är straff nog när det gäller så grova brott.

• minbebis76

Vet inte vad jag ska skriva eller säga - grattis låter så dumt men jag tror du förstår vad jag menar. Hoppas ni kan få lite mer ro i själen nu.

• minbebis76

Det gör ont i själen att höra din smärta. Tänker på dig och din familj.

• minbebis76

Emma, har funderat på en sak. Tog Niklas ditt efternamn när ni fick barn eller var ni gifta?

Tänker på dig imorgon.

• minbebis76

Har tänkt att fråga flera gånger men alltid glömt när jag väl varit inne här.
    Tänkte att det var så eftersom jag sett din pappa i media och drog slutsatsen att han säkert inte bytt till Niklas efternamn i alla fall

Tycker personligen att det är mysigt när alla heter samma sak i en familj fast jag lever inte som jag lär. Ville inte byta till min mans vanliga efternamn när vi gifte oss och han ville inte byta till mitt så vill behöll våra. När sonen föddes fick han heta mannens vilket jag var ledsen över ibörjan. Nu tycker jag att det är ok ändå. Även om jag så klart hade velat att killarna tog mitt namn

emmy840508 skrev 2008-12-08 21:45:50 följande:
    En mycket bra fråga :0) Det e faktist inte så många som har frågat om just det.Men Nicklas och jag var gifta när vi levde tillsammans. Så han tog mitt efternamn.Han ville behålla det för barnens skull, han ville heta som dom... nu vet jag ej hur han gör.
Svar på tråden Mina två änglar