Inlägg från: Sara Li |Visa alla inlägg
  • Sara Li

Mina två änglar

Emma, jag har följt dig/er ända sedan detta hemska hände och jag tänker på er varje dag. Sådant här ska inte få hända men det hände er. Jag vill skicka dig en STOR kram!

• Sara Li

Tyckte att jag läste i tidningen häromdagen att den person som begått detta brott INTE är psykiskt sjuk, utan har dömts till fängelse. Att hon är FRISK är SJUKT tycker jag.

Analoga skrev 2008-10-03 22:08:44 följande:
    Den som gjort detta är såklart psykiskt sjuk, för det finns inte en chans att en psykiskt frisk människa gör sånt här. En frisk människor har fungerande spärrar. Skillnaden ligger i att vara psykiskt störd eller psykiskt sjuk. För att dömas till vård måste man vara psykiskt störd, alltså ha begått brottet under allvarlig psykisk störning såsom tex psykos, då man tappar verklighetsuppfattning etc. Men i detta fallet så är det väl bra om hon inte uppfattades som psykiskt störd, då kan hon ju istället dömas till livstids fängelse. Se bara hur det gått för Sara Svensson i Knutby-målet; hon dömdes ju till psykiatrisk vård och hon är nu efter bara drygt 4 år på väg ut i friheten redan!! - och då har hon alltså kallblodigt mördat en människa!!
Svar på tråden Mina två änglar